Terug

Annulatie bestelling UE Boom 3 door FNAC

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: FNAC BELGIUM

16/11/2023

Beste, Op 11/11/2023 bestelde ik de UE Boom 3 op de webshop van Fnac Belgium. Het artikel werd met een Black Friday deal gepromoot aan 39€ ipv 119€. Gezien het artikel reeds enkele jaren bestaat en het om een duidelijke Black Friday deal gaat, was er geen twijfel mogelijk over deze prijs. Spijtig genoeg kreeg ik op 14/11/2023 een louche automatische mail van Fnac dat ‘ikzelf’ mijn bestelling geannuleerd had en de vraag mijn betalingsgegevens door te geven voor terugbetaling. Ikzelf had niks geannuleerd, maar na wat opzoekwerk zag ik via de Promojagers dat ik niet de enige gedupeerde was. Ik heb zelf via Messenger naar Fnac gestuurd en kreeg daar te horen dat het om een ‘prijsfout’ ging waardoor alle orders geannuleerd werden, en dat ik klacht moest indienen indien ik daar niet met akkoord was. Het bizarre is dat anderen de melding kregen dat om een tekort in voorraad ging, of om een technisch mankement in de webshop. Er werden dus verschillende verklaringen gegeven door Fnac, wat het allemaal zeer bizar maakt. Wat ook argwaan doet wekken is dat de prijs van 119€ naar 39€ ging, geen tikfout dus, tenzij (zoals nu gebleken is!) ze de prijs wilden opdrijven nu Black Friday nadert. De prijs is nl gestegen van 119€ naar 139€, afzetterij dus! Het artikel is ook nog steeds op voorraad, dus om een voorraadtekort gaat het ook niet. Blijkbaar is het ook niet de 1e keer dat Fnac dit doet, een promo annuleren. Dit blijkt uit de vele klachten die online terug te vinden zijn. Laatste note is dat Fnac een verbintenis aangaat wanneer men een artikel online aankoopt. Ik wens dan ook het artikel te ontvangen aan de verkochte prijs. In die automatische mail die ik van Fnac heb ontvangen voor mijn betalingsgegevens door te geven moet ik mijn bankgegevens nog eens doorgegeven op hun website. Dit vind ik ook zeer verontrustend. Met de huidige tijden van Phishing en dergelijke ben ik nu niet bepaald geneigd om mijn bankgegevens nog eens te gaan ingeven op hun website. Na mijn bestelling van de UE Boom 3 is het geld toch direct van mijn rekening gegaan maar het bedrag terugstorten dan lukt dan weer niet???Dan lees ik nog in de Promojagers groep van mensen die hun bankgegevens wel hebben ingevoerd via hun website dat ze ook maar 38,70€ terugkrijgen i.p.v. 39,00€.Deze wanpraktijken van deze webshop moeten eens dringend stoppen!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform