Terug

Annulatie bestelling door Fnac

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: FNAC BELGIUM

15/11/2023

Beste,Op 11/11/2023 bestelde ik de UE Boom 3 op de webshop van Fnac Belgium. Het artikel werd met een Black Friday deal gepromoot aan 39€ ipv 119€. Gezien het artikel reeds enkele jaren bestaat en het om een duidelijke Black Friday deal gaat, was er geen twijfel mogelijk over deze prijs. Spijtig genoeg kreeg ik op 14/11/2023 een louche automatische mail van Fnac dat ‘ikzelf’ mijn bestelling geannuleerd had en de vraag mijn betalingsgegevens door te geven voor terugbetaling. Ikzelf had niks geannuleerd, maar na wat opzoekwerk zag ik via de Promojagers dat ik niet de enige gedupeerde was. Ik heb zelf naar Fnac gebeld en kreeg daar te horen dat het om een ‘prijsfout’ ging waardoor alle orders geannuleerd werden, en dat ik klacht moest indienen indien ik daar niet met akkoord was. Het bizarre is dat anderen de melding kregen dat om een tekort in voorraad ging, of om een technisch mankement in de webshop. Er werden dus verschillende verklaringen gegeven door Fnac, wat het allemaal zeer bizar maakt. Wat ook argwaan doet wekken is dat de prijs van 119€ naar 39€ ging, geen typfout dus, tenzij (zoals nu gebleken is!) ze de prijs wouden opdrijven nu Black Friday nadert. De prijs is nl gestegen van 119€ naar 139€, afzetterij dus!Ze betalen dan ook nog eens maar 38,70€ terug ipv de betaalde 39€!!!Het artikel is ook nog steeds op voorraad, dus om een voorraadtekort gaat het ook niet. Blijkbaar is het ook niet de 1e keer dat Fnac dit doet, een promo annuleren. Dit blijkt uit de vele klachten die online terug te vinden zijn.Laatste note is dat Fnac een verbintenis aangaat wanneer men een artikel online aankoopt. Ik wens dan ook het artikel te ontvangen aan de verkochte prijs. Een tegoedbon van 10€ kan dit niet compenseren en is onaanvaardbaar. De code is dan ook nog eens niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen of kortingcodes..

Berichten (1)

FNAC BELGIUM

Naar: L. D.

15/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform