Terug

Annulatie bestelbon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DSM Keukens

05/11/2017

Geachte,Mijn vriend en ik zijn momenteel bezig met een verbouwing van ons huis.Toen wij voor de bank offertes moesten voorleggen van materialen, leveranciers van bouwmaterialen, afwerking, enzo… om onze bouwlening goed gekeurd te krijgen zijn wij ook opzoek gegaan naar een keukenzaak.Wij zijn dan in januari 2016 bij DSM keukens in Genk beland. Op dat moment ging hun nieuwe winkel open en voor ons het ideale moment om tijdens hun openingsweekend langs te gaan. Wij werden bij het binnenkomen onmiddellijk aangesproken en een van de verkopers hielp ons graag verder. Eerst zijn we hier niet op ingegaan, we wouden namelijk even rond wandelen en kijken wat ons aanstond. Het was voor ons dan ook de eerste keer dat we in een keukenzaak waren. Na even rond te kijken hebben wij zelf iemand aangesproken om wat informatie en wat meer uitleg te krijgen. Eerst en vooral hebben wij hem duidelijk gemaakt dat wij voor de bank een OFFERTE moesten hebben en dat wij voor de eerste keer in een keukenzaak waren. Op dat moment heeft hij er alles aan gedaan om ons binnen te halen (zijn verkoopstechnieken), veel vertellen, grapjes maken, … Voor ons was dit zoals eerder al verteld de aller eerste keer in een keukenzaak en wij jongen mensen weten natuurlijk niet hoe alles in zijn werk gaat. Uiteindelijk vroegen wij of we al die info mee naar huis kregen (schetsen, prijzen, info over toestellen, enzo…), maar natuurlijk kregen wij dit niet mee vooraleer wij getekend hadden. Na zijn familiaal gedrag en vlotte omgang heeft hij ons uiteindelijk onder druk gezet om onmiddellijk te tekenen want alleen die dag waren er kortingen en niet op een andere dag dus uiteindelijk hebben wij getekend. Toen we de winkel buiten kwamen en alles even lieten bezinken hadden wij al het gevoel dat er iets niet klopten. Dat deze manier van werken niet normaal kon zijn. Mensen bij een eerste gesprek zover krijgen om al onmiddellijk te tekenen. Maar omdat de keuken zelf nog niet voor de komende maanden was hadden we beslist om af te wachten hoe alles verder zou lopen. Na een jaar toen we aan de keuken toe waren zijn we bij Goossens keukens geweest op aanraden van familieleden en kennissen. Daar hebben we dan een offerte aangevraagd. Hier werd helemaal niets opgedrongen en hadden we ook direct een heel goed gevoel bij. Er werd ons aangeraden om alles mee naar huis te nemen alles eens goed te overlopen en dan zouden ze wel iets horen van ons. Toen wij nadien buiten gingen hadden we zo iets van “waarom kon dit ook niet op deze manier bij DSM keukens?”. Wij zijn dan uiteindelijk terug naar DSM keukens gegaan om de keuken (juiste versie) te laten uitwerken, omdat wij hun de kans wouden geven om ons vertrouwen terug te winnen.Maar zelfs na ons verhaal te doen over het hele gebeuren en onze aanpassingen door te geven, kregen wij het gevoel dat hun manier van werken niet aansluit bij een juiste eerlijke werking. Bij een derde gesprek zijn de aanpassingen niet gebeurd, is er gewoon op een kladblad genoteerd, … Op deze manier konden wij niet verder samenwerken met hun. Ze hebben misbruik gemaakt van onze onervaren jeugdige kijk op de zaak en van zodra de handtekening er stond veranderde zij in hebberige, egoïstische en nonchalante verkopers, met alleen nog maar oog voor hun eigen winkel.Vrijdag 22/9/2017 hebben wij dan telefoon gekregen dat de opmeting van Dsm gepland stond voor ons. Na een hele uitleg van ons dat het voor ons niet meer door ging dat ons vertrouwen weg was bij hun moesten wij op gesprek gaan bij hun voor de verdere regeling. Zondag 1/10/2017 zijn we dan langs gegaan om te horen wat ze te vertellen hadden. Wij weten dat wij in fout zijn geweest met het tekenen van de bon/offerte. Maar wij hoopte toch ergens op een milde middenweg of begrip. Nu blijkt dat wij ofwel een boete van 30% moeten betalen of wij kunnen ook maatkasten bestellen maar dan zou het voor een bedrag van 10.000-11.000euro zijn, dit ter compensatie. Dit zou dan een 2/3 van het bedrag zijn wat wij getekend hadden. Nu zouden ze alles opnieuw gaan tekenen en een prijs erop zetten wat dit gaat kosten. 5/11 is onze volgende afspraak.Opnieuw bij Dsm geweest. Zoals verwacht kasten ter waarde van 10/14000 euro. Geen gulden middenweg. Zoveel details meegegeven, niets of weinig van te zien op de ontwerpen. Weer het zelfde verhaal als bij de keuken zoveel maanden geleden. En dan de zin ‘’alles kan nog aangepast worden tot en met de opmeting, dat kan allemaal!’’.Is dit jullie manier van werken? Wij gaan hier alleszins niet mee akkoord. Jullie hebben tot de dag van vandaag nog totaal geen kosten gehad aan ons. Daar tegenover staat wel een bedrag van €5200. Wij kwamen voor een offerte van een keuken en zitten nu met een schadevergoeding waar we niet om gevraagd hebben.Mvg. Laura V.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform