Terug

Annulatie alsook wachtlijst zonder te vragen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. P.

Naar: Brussels Airlines

15/07/2022

Geachte,Onderstaand kan u een kopie terugvinden van de klacht die ik bij Brussels Airlines vandaag heb ingediend.Geachte,Ik contacteer u betreffende een grote irregulariteit die ik vandaag heb vernomen bij het omboeken van mijn vlucht.Mijn vlucht vertrok oorspronkelijk op 16 juni 2022 om 9u30 naar Lyon. Ik vernam gisteren om 13.50 dat deze vlucht gecanceled werd. Ik verneem dat mijn vlucht zonder mijn toestemming, noch met mijn medeweten omgeboekt is naar dinsdag 19 juli 2022 om 9u30. Dit is de eerste irregulariteit die ik heb doorstaan.Ik bel meteen uw dienst op, maar ontvang geen antwoord, mijn oproep wordt zelfs meerdere keren afgebroken, waarna ik opnieuw diende terug te bellen. Als gevolg hiervan begeef ik mij naar Brussels Airport om fysiek met de dienst te spreken, in de vertrekhal. Ik word geholpen door één van uw medewerksters. Uw medewerkster is mede verbijsterd met mij dat zonder mijn medeweten of toestemming mijn vlucht omgeboekt werd 3 dagen later. Ik vertel dat ik een vroegere vlucht wil en dat ik heb gezien dat er nog vluchten zijn op zondag (deze vluchten staan daarnaast ook nog open op heden). Uw medewerkster boekt mijn vlucht om van dinsdag 19 juli naar zondag 17 juli 2022, weer om 9u30.Ik vertrek terug naar huis met een (min of meer) opgetogen hart. Om toch zekerheid te bekomen, kijk ik vandaag 15 juli om 11u30 mijn boeking na. Tot mijn verbijstering zie ik dat ik voor de vlucht die mij aangeboden was (van zondag) , op de wachtlijst ben gezet opniéuw zonder mijn medeweten! Uw medewerkster heeft mij nooit op de hoogte gebracht van het feit dat de vlucht op zondag eigenlijk op de wachtlijst was. Dit is de tweede irregulariteit, een groot bedrog. U begrijpt dat ik hierdoor uiterst misnoegd ben. U begrijpt ook dat ik hiervoor bijstand kan en zal vragen. U begrijpt ook dat ik hiervoor aanspraak zal maken tot schadevergoeding, moest deze vlucht niet doorgaan. Voor beide vluchten. U begrijpt ook dat ik alle kosten vergoed zal moeten krijgen, wat uiteraard niet te vergeten is.Graag wil ik dat u zo snel mogelijk contact met mij opneemt, om deze hoogst ongewone en verschrikkelijke situatie op te lossen tot genoegen van ons beiden.In afwachting van uw antwoord, dank ik u.Hoogachtend,Graag wil ik enerzijds een schadevergoeding ontvangen voor zowel de geannuleerde vlucht, die forfaitair neerkomt op 250 euro. Daarnaast wil ik ook een terugbetaling van de gedane kosten, zijnde transportkosten die reeds betaald zijn, alsook voedselkosten. Daarnaast wens ik een compensatie voor de tijd die ik verloren heb voor deze irregulariteiten en zeker betreffende het bedrog omwille van de wachtlijst waar ik tegen mijn medeweten in en zonder mijn toestemming op ben geplaatst.In afwachting van uw antwoord, dank ik u.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform