Terug

Annulatie afrekening 2017?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Engie

28/06/2018

In september 2017 kregen we onze eindafrekening elektriciteit voor de periode van augustus 2015 tot en met augustus 2017. Het resultaat hiervan was een terugbetaling van 1 344,96 EUR. Groot was onze verbazing toen we twee weken geleden een annulatie van deze eindafrekening kregen, uiteraard tesamen met een nieuwe afrekening voor deze periode, goed voor een te betalen bedrag van 847,80 EUR (!). We hebben uitleg gevraagd vanwaar deze plotse ommekeer kwam. Hierop hebben ze laten weten dat de reden hiervoor was dat Iverlek hen heeft geïnformeerd dat wij sinds 13/4/2016 (!) zonnepanelen hebben en hierop prosumententarief moeten aanrekenen (waar ik uiteraard in principe mee akkoord ga). Onze klacht bestaat er echter uit dat wij als consument ervan uitgegaan zijn dat de periode tot en met augustus 2017 correct en volledig afgehandeld was en dat we hierover bijgevolg niets meer zouden vernemen. Om dan ettelijke maanden na datum nog een rechtzetting te krijgen van 847 EUR is een zéér onaangename verrassing. Onze vraag: kan dit zomaar? Wij vergelijken het een beetje met iets aankopen in de winkel. Wanneer je buiten stapt en een betaling hebt gedaan, ga je er als consument toch van uit dat dit volledig is afgehandeld en moet de leverancier 10 maanden later toch ook niet meer afkomen met het feit dat ze iets vergeten aanrekenen zijn?

Berichten (1)

Engie

Naar: W. V.

10/07/2018

Beste mevrouw, beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie-electrabel.be of via uw online energiedesk.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie-electrabel.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer::www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform