Terug

Annulatie abbonement scarlet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Scarlet

14/01/2020

Op 16 december 2019 deed ik via de website van scarlet een aanvraag om een scarlet trio abonnement af te sluiten.Op 17 december kreeg ik hiervan reeds een bevestiging via mail en werd er via de planningsdienst van scarlet een afspraak gemaakt voor de installatie. Dit kon toen pas 6 januari wat we al zeer lang wachten vonden. Maar we besloten toch verder te gaan.Niet veel later werd deze afspraak verlegd omdat er door proximus eerst werken moesten uitgevoerd worden.Hierdoor zou de technieker van proximus op 7 januari de werken komen uitvoeren en kon de scarlet technieker pas 10 januari komen. Uiterlijk al 24 dagen na de eigenlijke bestelling.Andermaal toonden wij ons flexibel en geduldig en gingen we akkoord met de voorgestelde data.De dag dat de technieker van proximus moest langs komen hebben we een brief in de bus gekregen dat het abbonement langs hun kant werd geannuleerd doordat het om technische mogelijkheden niet mogelijk is.Omdat dit een gewone werkdag was heb ik hiervoor verlof genomen voor niets. Ook de vrijdag dat de scarlet technieker zou langs komen nam ik al verlof, ook weer voor niets. Bovendien hebben mijn vriendin en ik een torenhoge rekening van onze mobiele date op onze gsm doordat we niet over WIFI beschikten deze hele periode. En deze rekening loopt alleen maar op omdat we tot 23 januari moeten wachten op onze nieuwe provider.Wat ons dus enorm stoort is dat ze 3 weken hebben nodig gehad om er achter te komen dat de verbinding bij ons niet kan gelegd worden. In tussentijd hadden we al lang een andere provider kunnen hebben en veel kosten kunnen besparen.Na een klacht te versturen naar hun klantendienst kregen we het volgende antwoord:Beste klant,Onze excuses voor het ongemak! We vinden het ook jammer dat we je geen verbinding kunnen bieden. We hebben een melding gekregen dat dit te maken heeft met de infrastructuur. We kunnen namelijk geen verbinding maken op glasvezel, wat er ligt. Omdat we je hierom geen diensten kunnen aanbieden is het, het beste geweest om dit te annuleren. Zo kan je verder opzoek naar alternatieven.Op het moment dat je een afspraak met ons maakt voor een installatie ga je ermee akkoord op die dag aanwezig te zijn. We zijn dan helaas niet verantwoordelijk voor de gemaakte kosten hiervoor ook als het uitgesteld wordt. We hopen dat je snel een alternatief kan vinden!Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help. Mocht je nog andere vragen hebben, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).Met vriendelijke groeten,MeikeScarlet klantendienstNu vroegen we ons af of er nog stappen zijn die wij kunnen ondernemen dat niet resulteert in het eindeloos over en weer sturen van mailtjes naar elkaar. We zouden graag een deel van onze gsm rekeningen terug krijgen en een compensatie voor het onnodig thuis blijven van het werk die dagen.

Berichten (1)

Scarlet

Naar: B. C.

05/02/2020

Geachte,We hebben de klacht CPTBE00803892-53 in behandeling genomen.Wij hebben nog eens de beschikbare technologie bekeken voor uw installatie adres. Hier komen wij tot de constatatie dat er enkel Fiber beschikbaar is.Doordat wij geen product op fiber aanbieden is het niet mogelijk om u op dit moment een abonnement aan te bieden.Voor de levering van onze diensten zijn wij afhankelijk van het netwerk van onze toegangsoperator. Dit kan nagelezen worden op onze wettelijke vermeldingen en voorwaarden s:www.scarlet.be/nl/wettelijke-vermeldingen-en-voorwaardenio/.Artikel 5: Levering - installatie - onderhoud - aanpassing5.1 Scarlet is wat betreft de levering en de leveringstermijnen van Scarlet Trio afhankelijk van het telecomnetwerk van de Toegangsoperator en van een derde partij die de installatie en activatie uitvoert. Scarlet kan derhalve niet overgaan tot levering van de Scarlet Trio zolang de Toegangsoperator de noodzakelijke aansluiting niet levert en/of de derde partij(en) de nodige activiteiten niet volbracht heeft.De Klant zal evenwel, van zodra mogelijk, worden ingelicht van het verwachte tijdstip waarop tot levering van Scarlet Trio zal kunnen worden overgegaan. Dit tijdstip geldt louter ten informatieve titel en kan in geval van overschrijding geen aanleiding geven tot enig recht op schadevergoeding in hoofde van de Klant.Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.Met vriendelijke groeten,Raf B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform