Terug

Anders gekregen dan besteld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: DSM Keukens

10/12/2023

Beste, onlangs bestelden wij een keuken bij jullie met als leverdatum 5/11/2023-19/11/2023. Die is ondertussen geleverd. Mooie keuken, zoals verwacht en kwalitatief zeker in orde. Doch zijn er enkele puntjes die wij zeker niet gevraagd hebben. Wij hebben de keuken gekozen in de toonzaal van Schoten. Daar is duidelijk te zien dat de bovenste spotjes in houtkleurige afwerking geplaatst zijn maar wij hebben die gekregen in MDF die we dan zelf moeten schilderen in een kleur naar keuze en waarvan dan eerst weer de deurtjes eronder moeten verwijderd worden. Dat hebben wij zeker niet besteld. De onderste spotjes zitten in de toonzaal in een zwarte afwerking en die hebben wij in een witte afwerking gekregen. Ook niet besteld. De verkoper M. die onlangs naar het filiaal in St. Niklaas is verhuisd schuift alle schuld van zich af en zegt dat de keuken die we bestelden ook geen exacte copy is geworden zoals die van de toonzaal.Dat klopt, er is nog aan apothekerskast bijgekomen en een paar andere kleinigheden, maar dat is dan toch geen reden om te zeggen dat het bovenste plankje ook niet moet zijn zoals in de toonzaal. Deze zegt dan dat het bovenste plaatje nooit voorzien is geweest. Moeten wij dat maar weten? En het staat duidelijk op de rendering zegt hij, inderdaad achteraf gezien staat het er op zoals het geleverd is, maar is het aan ons om die gebreken te zien? Wij als particulieren kijken daar anders naar. Wij zien niet echt naar die details en gaan ervan uit dat alles in orde is. Als die bovenplaat niet voorzien is moet hij dat aan ons vermelden dat deze niet bij die keuken hoort, of is dat een optie? Als hij dat had vermeld hadden wij nog altijd kunnen reageren, nu kan er niets meer aan gedaan worden zegt hij. Hopelijk kunnen jullie hier nog iets aan doen. Met vriendelijke groet,Ronny Van Landeghem - Tania Demeyere

Berichten (4)

DSM Keukens

Naar: R. V.

12/12/2023

Met Vriendelijke Groeten,Sofie Willems

R. V.

Naar: DSM Keukens

12/12/2023

Beste, is dit een antwoord als reactie op de klacht. Een foto? Voor iemand die net bijna 30.000€ bij jullie heeft uitgegeven! Nog geen enkel woordje uitleg terug. Gaan jullie zo met klanten om?Graag had ik toch een woordje uitleg gehad hoor.Van Landeghem- Demeyere

DSM Keukens

Naar: R. V.

13/12/2023

Geachte, Uw reactie verbaasd me ten zeerste. Hieronder ziet u onze reactie op uw klacht (die wij gisteren uitgebreid beantwoord hebben), dus dit is wel degelijk een reactie en een woordje uitleg over uw dossier.De foto waar u over spreekt is de 3D render die u werd bezorgd hoe de keuken eruit zou zien, dus u was wel op de hoogte van de afwerkingen in de keuken.We blijven bij ons standpunt dat wij niet kosteloos kunnen overgaan tot vervanging van hetgeen u vraagt.'‹Vriendelijkegroeten,'‹'‹'‹'‹'‹SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistent,DSMKeukenst:+3292371053esofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,Nevele

DSM Keukens

Naar: R. V.

13/12/2023

Onze reactie die niet werd gepubliceerd..Beste,We ontvingen deze klacht in goede orde doch gaan wij niet akkoord met de inhoud ervan.De klanten hebben alle plannen ontvangen zoals de keuken er zou uitzien. Ze hebben zich gebaseerd op een bestaande keuken in de toonzaal, maar deze werd volledig overlopen tijdens de finale bespreking.De 3D renders tonen dit eveneens aan, bijgevoegd kan u deze terugvinden.Een aantal zaken hebben we opnieuw in bestelling geplaatst nav kleine beschadigingen tijdens de montage. Van zodra wij deze stukken hebben ontvangen zullen we de klanten contacteren om dit in te plannen. Indien de klant de zaken wenst die ze vernoemen in de klacht dan kunnen wij uiteraard ten allen tijde een offerte opmaken. Er dient rekening gehouden te worden dat wij dan 3 nieuwe hangkasten moeten voorzien en een bovenplaat. De hangkasten zullen dan kleiner worden en ook een andere kleur hebben dan de andere kasten aan de binnenzijde (momenteel wit), aangezien de klant deze in het zwart wenst.Kosteloos is dit niet mogelijk, bovendien kregen wij pas deze opmerkingen door nadat de klant opnieuw een bezoek bracht aan de toonzaal. En niet tijdens de montage van de keuken.Indien we geen bijkomende vragen ontvangen voor het opmaken van de offerte zien wij deze punten als verduidelijkt. Van zodra we de stukken hebben ontvangen zullen we inplannen om de keuken finaal af te werken.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform