Terug

Andere meternummer en verbruik van gas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. C.

Naar: Luminus

27/11/2023

Beste,U factureert mij sinds 07/01/2021 foutief een veel hoger verbruik volgens een fout meternummer.Wij hebben een cv op stookolie en hebben een kleine sfeerkachel op gas, doch sinds installatie van een digitale gasmeter op 07/01/2021 zou het verbruik volgens u gigantisch gestegen zijn. Ik heb dit al meermaals gemeld.Na de eerste melding kreeg ik als feedback dat u de meterstand op afstand kan zien en werd mijn betwisting weerlegd. Van de laatste melding, door u ontvangen op 22.05.2023, heb ik na 6 maanden nog geen enkele info terug gekregen.De meternummer volgens uw factuur is 7FLO2120092981, maar onze werkelijke meternummer is 7FLO2119145981 (de laatste 3 cijfers zijn gelijk wat mij al doet vermoeden waar u een fout heeft gemaakt).De meterstand volgens u (van de foute meter) was op 30.04.2023: 5.154,66 m3 terwijl onze werkelijk meterstand toen (en nog steeds) 73,56 m3 is.Bij mijn laatste betwisting van uw factuur van eindafrekening 15/05/2023 hebt u deze zelf on hold gezet tot de situatie zou behandeld zijn. Deze behandeling zou zo'n 30 dagen kunnen duren waarna u mij zou contacteren. U heb mij op die 6 maanden geen enkele keer gecontacteerd. U liet mij in tussentijd wel de gigantische voorschotten verder betalen (die werden niet on hold gezet) en hebt mij in die tijd 2 keer een aanmaning voor deze factuur (die eigenlijk on hold staat) gestuurd met aanmaningskosten en dreiging tot afsluiten van mijn gas. Na deze aanmaningen nam ik telkens contact op en men mij meldde dat de aanmaning een vergissing was, dat mijn betwisting nog steeds onderzocht werd en dat de factuur terug on hold werd gezet en dat ik nog maar even geduld moest hebben voor meer informatie.Uit eigen berekening kom ik tot de conclusie dat ik Luminus, sinds januari 2021 al meer dan € 4.500 te veel heb betaald.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform