Terug

Alternate garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Alternate

09/04/2021

Beste, ik bestelde een MSI 10GB D6X RTX 3080 Gaming X TRIO 10G op 17/09/2020. Door de drukte en covid19, kwam deze op 17/10/2020 aan. Maar jammer genoeg na een 3 tal weken was deze defect (ik denk al van bij aankomst, maar ik dacht dat het een driver issue was) maar ik besloot om deze terug op te sturen na blijvende klachten. Na een maand wachten, kreeg ik deze reactie:Wij mochten zonet meer informatie verkrijgen over uw retour.Helaas kon de fabrikant uw product niet meer herstellen.Om jou van een oplossing te voorzien, hebben we enkele mogelijkheden waaruit u kan kiezen:Optie 1: Je kan enerzijds kiezen voor een terugbetaling van het product.In uw geval is dit een terugbetaling van 899 euro.Optie 2: Helaas hebben we momenteel geen voorraad van uw grafische kaart en kunnen dus geen omruiling voorzien. We kunnen wel een nieuwe bestelling aanmaken, zodat we een nieuwe grafische kaart uitsturen zodra onze voorraad wordt aangevuld. Let wel, we hebben geen zicht op wanneer we nieuwe voorraad mogen ontvangen. Dit kan dus enige tijd duren.Optie 3: kan je ons een gewenst alternatief doorgeven. Dit zetten wij in bestelling voor u.in dit geval kan je gebruik maken van de volledige waarde, zijnde 899 euro.Indien het product duurder is dan deze waarde, zullen wij een betalingsverzoek naar u doorsturen om het verschil bij te kunnen passen.Op 30 december koos ik optie 2, maar jammer genoeg werkt de garantie zo bij alternate dat je helemaal achterin de rij wordt geplaatst vanaf dat er een nieuwe bestelling wordt gemaakt. Ook als je er zelf niks kan aandoen...ik stond op plaats 96 op 30 december, en tot vandaag na lang wachten, stond ik op plaats 56. Dus van bestelling op 19/09/2020 tot 9/04/2021 heb ik 7 maanden moeten wachten op mijn aankoop.Maar toen kwam deze mail:BesteMet spijt moet ik jou meedelen dat de RTX 3080 die u besteld heeft niet meer leverbaar zal zijn. Dit hebben wij helaas moeten vernemen van MSI. Wij zijn genoodzaakt een van de volgende 2 opties te hanteren. • De bestelling annuleren en terugbetalen aan jou• De bestelling wijzigen naar een alternatieve kaart naar jou keuze, let echter wel op dat indien de kaart duurder is, hiervoor een bijbetaling vereist is. Alsook is het niet mogelijk een kaart te kiezen die momenteel niet beschikbaar is. Is dit garantie van een product, die stuk is aangekomen bij een klant? En dat je 5 maanden moet wachten op een vervanging van een foutief toestel dat ik gekregen heb?Het nadeel is ook, dat de aankoop van dit product met 800 euro is gestegen, en dat ik dit moet opleggen voor het product nog te kunnen verkrijgen.

Berichten (2)

Alternate

Naar: J. B.

12/04/2021

DATA NOT AVAILABLE

J. B.

Naar: Alternate

12/04/2021

- De specifieke kaart bestaat nu niet meer omdat jullie maanden hebben gewacht. Omdat jullie dit behandelde als een nieuwe bestelling in plaats van wat het is, een vervanging. Als jullie jullie plicht hadden gedaan en mij niet op een wachtrij van bestellingen hadden gezet was de kaart al lang vervangen.- MSI is niet failliet, ze maken genoeg kaarten. Ik vraag niets abnormaal en wil waar ik recht op heb, een vervanging/alternatief die al maanden geleden gebeurd had moeten zijn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform