Terug

Allerlei problemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. L.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

22/10/2022

Beste,Op27/08/2022 boekten wij een reis naar Punta Cana inclusief de Deluxe stoelen.Er werd ons gezegd dat we onze stoelen vanaf 30 dagen voor vertrek zouden kunnen reserveren. Dit bleek niet te kunnen en na contact opgenomen te hebben met jullie klantendienst via Twitter op 2 september kreeg ik het antwoord dat er een technische storing was en dat je tot 48 uur voor vertrek je stoel kan reserveren mits de storing opgelost is. Een andere optie was volgens jullie om langs te gaan in een TUI shop of telefonisch contact op te nemen met jullie. Zowel in de shop als aan de telefoon kregen we te horen dat het niet mogelijk was om een stoel te reserveren. Wat een verspilling van mijn tijd en van het geld voor het telefoontje naar TUI FLY NL!Een paar dagen voor vertrek bleken onze stoelen toegewezen te zijn en zaten we wel naast elkaar maar toen we vertrokken kregen we melding dat het in flight entertainment systeem defect was. Leuk te horen op een vlucht van meer dan 8 uren. Voor 200 euro per persoon per stoel had ik toch wel iets anders verwacht dan bovenstaande.Voor de terugvlucht bleek het weer niet mogelijk te zijn om stoelen te reserveren en deze keer zaten we niet bij mekaar! Ik heb dan maar weer contact opgenomen met jullie klantendienst via Twitter die me vroeg telefonisch contact op te nemen met de klantendienst. Ik reageerde daarop met het feit dat bellen vanuit de Dominicaanse republiek me veel geld zou kosten. Hierop werd voorgesteld contact op te nemen met de reisleiding ter plaatse die me graag verder zou helpen. Zo gezegd zo gedaan maar ook via dat kanaal kreeg ik het antwoord dat je voor stoelreserving enkel kan bellen naar TUK FLY NL.Dan toch maar gebeld en wat kreeg ik te horen van de dame aan de lijn? Sorry, maar ik kan geen stoelreserving doen!Waarom krijg ik via de reisleiding en via de klantendienst op Twitter dan het advies om te bellen? De dame aan de telefoon vond het ook onbegrijpelijk dat ze me gevraagd hadden te bellen hiervoor. Bedankt voor de extra internationale telefoonkosten voor dit totaal nutteloze telefoontje!Op de dag van vertrek op de luchthaven gevraagd aan de mevrouw aan de incheckbalie of we niet naast mekaar zouden kunnen zitten. Voor de vlucht naar Bonaire (daar hadden we een tussenlanding) kon ze ons dit niet geven maar voor de vlucht naar Amsterdam wel.Wat bleek, dir dame heeft ons gewoon voorgelogen want er was niets veranderd aan onze stoelen. Schandelijk gewoon!Eens we aan boord gingen de purser van dienst aangesproken en die ging het doorgeven aan haar collega want de crew wisselde in Bonaire.Bleek er nog een koppel te zijn die niet naast mekaar konden zitten.Toen ik ging vragen aan de purser van de crew naar Schiphol of haar collega het probleem had doorgegeven kwam ze nadien in de Deluxe afdeling vragen wat het probleem was en hoe ik het zou oplossen. Excuseer? Moet IK een oplossing voorstellen? Ik had al lang in de gaten dat dit niet kon opgelost worden en vroeg de purser wat zij als oplossing kon aanbieden. Ik weet toch niets over de seating of de mogelijkheden op het vliegtuig! Haar antwoord was dat het dan zou blijven zoals het was. Beide koppels dus gescheiden van mekaar op een lange vlucht. Ik vond het echt niet kunnen dat zij de verantwoordelijkheid hiervoor bij mij legde en dat het nu leek alsof het mijn fout was dat we niet bij mekaar konden zitten. Ik was hier echt verontwaardigd en kwaad voor. Doe dit NIET waar alle andere passagiers bij zitten maar neem de betrokkenen even apart. Dit is de ganse vlucht door mijn hoofd blijven spoken en was de langste vlucht ooit voor mij. Nu ik dit schrijf voel ik me weer niet goed worden. Vond het gewoon schandalig. Voor 800 euro extra zou je toch het volgende mogen verwachten:- in deze tijden van automatisatie zou stoelreserving toch moeten kunnen!- jullie klantendiensten op mekaar afstemmen zodat er correcte informatie gegeven wordt en je geen nutteloze internationale telefoonkosten moet maken!- werkend in flight entertainment!- niet belachelijk gemaakt worden voor de ganse Deluxe afdeling op het vliegtuig!Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform