Op 8 april 2025 plaatste ik een bestelling op AliExpress ten bedrage van 738,41 euro.
De geschatte leveringstermijn die AliExpress aangaf voor deze bestelling was 18 april 2025, een 10 tal dagen dus.
Ik betaalde mijn bestelling, een week later contacteerde ik hen met de vraag waarom ik nog geen trackingnummer mocht ontvangen.
Zij gingen de verkoper contacteren met de vraag waar mijn bestelling blijft en vragen om er spoed achter te zetten.
Op 18 april had ik nog steeds niets gehoord en contacteerde ik hen opnieuw, even later ontving ik een trackingnummer. Dus ik binnen enkele dagen ging ik mijn bestelling ontvangen.
Maar tegen 25 april nog steeds niets, dus contacteerde ik hen opnieuw. Ze vroegen om nog 14 dagen geduld te hebben, dit stond mij niet aan, maar ik kon niets anders doen dan wachten.
Midden mei 2025 nog steeds niets, ze gingen het nakijken en iets laten weten. Ze lieten weten dat mijn pakker op komst is en vroegen om geduld te hebben.
Uiteindelijk had ik nog maar eens een maand geduld gehad tot midden juni, maar dan was de maat vol.
Ik maakte mij boos en ik vertelde voor de 5de keer nogmaals dat ik deze onderdelen dringend nodig had voor mijn bedrijf en dat ik nu toch al heel veel geduld heb gehad.
Ik kreeg enkel als antwoord dat ze mij gingen terugbetalen omdat de verkoper mijn bestelling nooit heeft verstuurd!
Ik liet weten dat ik daar niet mee akkoord ga.
Ik had deze stukken immers heel dringend nodig voor mijn bedrijf.
Ze hebben mij dus van 8 april tot midden juni aan het lijntje gehouden zonder reden, schandalig gewoon!
Na nogmaals heel wat mails over en weer te sturen, hebben ze een deel van mijn bestelling terugbetaald, namelijk 373 euro van de 738,41 euro. Er werd slechts 1 artikel terugbetaald terwijl ik er 2 had besteld en betaald. Hun uitleg was dat ze maar 1 konden terugbetalen op dezelfde betaalwijze, de andere zou ik krijgen in aankoopbon. Uiteraard ging ik daar niet mee akkoord en bleef ik maar per mail aandringen op een volledige terugbetaling van mijn bestelling, aangezien mijn bestelling nooit is verstuurd en ik nooit iets ontvangen heb.
Toen ontving ik een mail op 28 juni dat ze mij toch gingen terugbetalen op mijn rekening, maar dat het 20 werkdagen ging duren en ik moest een slecht vertaald en onduidelijk formulier daarvoor indienen.
Ook dit heb ik gedaan daags na hun mail.
Toen had ik geduld, maar omdat ik mijn geld nog steeds niet had ontvangen, stuurde ik nogmaals om te vragen waar mijn geld bleef. Daarop vroegen ze om geduld te hebben, dat mijn geld onderweg is.
Maar op 13 augustus 2025 mocht ik nog steeds mijn geld niet terugzien, dus stuurde ik nogmaals naar hen, maar deze keer kreeg ik zelf geen antwoord meer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om deze oplichters wat onder druk te zetten om mij terug te betalen. Ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds 365,39 euro te goed van hen.
Ik heb ook al meermaals om een schadevergoeding gevraagd in de vorm van een aankoopbon, maar ook dit wordt volledig genegeerd.
De dienst na verkoop is bij AliExpress echt een dikke nul...