In januari 2014 kocht ik drie Medion laptops bij Aldi met drie jaar garantie. Al snel vertoonde één van de toestellen herhaaldelijk problemen met het toetsenbord: geleidelijk aan beginnen toetsen te haperen. Dit wordt erger naarmate de tijd vordert. Ik stuurde het toestel tot tweemaal toe op voor herstelling. Wat zonder morren gebeurde. Uiteindelijk kreeg ik zelfs een volledig nieuwe laptop van hetzelfde type. Intussen, vijf maanden voor de het einde van de garantietermijn vertonen alle drie de toestellen - de twee oorspronkelijke en het spiksplinternieuwe toestel - gelijkaardige problemen met het toetsenbord. Ik weet dat ze zullen hersteld worden wanneer ik hen opstuur. Eveneens vermoed ik dat dit weinig zal uithalen op termijn: de problemen komen steeds terug. Eenmaal de garantietermijn verstreken zal ik zelf mogen opdraaien voor het probleem. Een probleem dat steevast terugkeert, zelfs bij herstel.Vermits dit probleem bestaat bij alle vier de toestellen die ik in mijn bezit had, lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit toeval is.Update: Medion legt geen verband tussen de klacht en de toestellen. Mijn eigen toestel zal ofwel worden omgewisseld door een alternatieve laptop ofwel worden vergoed aan de 'huidige marktwaarde'.De andere toestellen dienen te worden ingediend voor 'standaardherstelling' terwijl het vrij zeker is dat het probleem zal terugkeren.Medion koppelt de drie problemen los van elkaar en zegt dat er geen link is. Ik ga hier niet mee akkoord.Ze stellen mij als klant zelfs in vraag omdat ik er zoveel tijd voor neem om het toestel in te dienen. 'Als er echt een probleem is waarom kan je dan zolang wachten?'Alsof iedereen zomaar zijn laptop voor een paar weken missen en een 'slechtwerkend toetsenbord' niet snel omzeild is door extern toetsenbord te gebruiken.Dit alles werd mij telefonisch meegedeeld. Ik moet er dus maar op 'vertrouwen' dat zij hun woord zullen houden. Ben ik de enige die dit wat bedenkelijk vindt? -)