Terug

alarmsysteem onbruikbaar na opzegging abonnement meldkamer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. K.

Naar: Verisure

03/12/2018

Bij de aankoop van mijn alarminstallatie van Verisure in 2014 was er een verplichting om een abonnement te nemen voor 2 jaren op de meldkamer ( = koppelverkoop ? ).Voor het contract werd ondertekend is er duidelijk door de verkoper gezegd dat ik na 2 jaar het abonnement kon opzeggen en toch nog toegang zou hebben tot My pages om mijn status te bekijken online en mijn alarm zou kunnen blijven bedienen via de verisure app. Dat is ook de reden waarom ik enkel een bedieningspaneel op het gelijkvloers heb laten installeren en niet in mijn nachthal op het eerste verdiep.Na telefonisch contact zegt men bij verisure dat ik na opzegging van het abonnement op de meldkamer geen gebruik meer kan maken van My pages (online platform) en de verisure app dus net het tegengestelde van wat de verkoper aan huis mij verzekerd heeft.Verisure stuurt zijn verkopers de baan op met deze verkoopstruc en eens het contract getekend is, heeft men een heel ander verhaal. Schandalig dat men zijn klanten op deze manier dwingt om het abonnement te behouden en de klant niet toelaat het systeem te beheren wat hun eigendom is.Als ik op internet lees over klachten aan verisure wordt dit probleem telkens opnieuw beschreven.Ik heb een alarmsysteem aangekocht met de bedoeling om mijn huis te kunnen beschermen tegen inbraken en ook mijn systeem te kunnen bedienen en raadplegen vanop afstand via mijn gsm.Wat is het nut van een aangekocht alarmsysteem dat je enkel kan bedienen als je thuis bent en geen enkele aanpassing meer kan doen in de instellingen van zodra je je abonnement op de meldkamer opzegt?Dit is moedwilligheid van verisure want ik weet uit goede bron dat er wel een mogelijkheid is om je systeem te kunnen blijven gebruiken maar verisure werkt dit systematisch tegen.

Berichten (1)

Verisure

Naar: I. K.

03/12/2018

MERCI POUR VOTRE E-MAIL - BEDANKT VOOR UW E-MAILCher client,Merci pour votre e-mail ! Nous vous confirmons sa bonne réception. Nous allons traiter votre demandedans les meilleurs délais.Notre service clientèle est ouvert du lundi au vendredi de 08h00 à 19h00 (sauf jours fériés)Voulez-vous un accès 24/7 à toutes vos données ? Téléchargez maintenant l'App Verisure ouconsultez My Pages.Vous avez une communication urgente pour notre centrale d'alarme ?N'hésitez pas à envoyer un mail à alarm@verisure.beGeachte klant,Bedankt voor uw e-mail! Wij hebben deze goed ontvangen. Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk behandelen.Onze klantendienst is open van maandag tot en met vrijdag van 08u00 tot 19u00(uitgezonderd feesagen). Wilt u 24/7 toegang tot uw gegevens? Download dan nu de Verisure Appof raadpleeg My Pages.Hebt u een dringend bericht voor onze alarmcentrale?Mail ons dan gerust op alarm@verisure.beCordialement, Met vriendelijke groeten,Team Verisure078 365 7 24Securitas Direct SA/NVRue de la FuséeRaketstraat 64-66B-1130 BrusselsPhone: 078 365 7 24Fax: +32 (0)2 270 31 12New Website www.securitas-direct.beAutorisation comme entreprise de gardiennageErkenning als beveiligingsonderneming: 20.1325.07Agréation comme entreprise de sécuritéErkenning als bewakingsonderneming: 16.1025.11----------------------------------------Klacht: alarmsysteem onbruikbaar na opzegging abonnement meldkamer (CPTBE00560906-52)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform