Terug

alarm werkt niet zonder meldkamer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: Verisure

05/09/2018

In mei 15 heb ik een alarmsysteem van Verisure gekocht met een tweejaarlijks huurcontract voor aansluiting op de meldkamer.In dec 17 heb ik dit contract opgezegd.In aug 18 werkt het alarm niet meer,vermoedelijk omdat de batterijen moeten worden vervangen.Verisure wil zelf de batterijen niet vervangen.Verisure staat niet toe dat ik de batterijen via hun webshop koop zonder dat ik het meldkamercontract vernieuw(inbreuk tegen wet op koppelverkoop).Tenslotte wil verisure mij de installatiecode van het alarmsysteem niet geven, wat wettelijk verplicht is(KB 25 april 2007) zodat ik zonder problemen de batteijen zelf kan vervangen.

Berichten (5)

M. C.

Naar: Verisure

10/09/2018

Bedankt voor het vlugge antwoord.Ik noteer dat jullie geen batterijen voor het alarmsysteem willen verkopen omdat ik het meldingscontract heb opgezegd.Ik lees in jullie antwoord dat het alarmsysteem lokaal zonder meldingskamer kan werken.Daarvoor moeten de batterijen regelmatig worden vervangen.Juliie delen wel niet mee hoe ik de batterijen in het beveiligd systeem kan vervangen en jullie geven ook de beveiligingscode niet -alhoewel dit wettelijk is verplicht-zodat ik zonder 'in te breken' in het systeem -de batterijen kan vervangen.Wel reageren jullie met een lange tekst over art 10.1 van de Alg.Voorwaarden. In de Alg.Voorwaarden van mijn overeenkomst staat in 10.1 iets heel anders nl 2 zinnen over de activering van het alarmsysteem.Ook spreken jullie over een 3jaarscontract, terwijl art 3.1 van de alg.voorwaarden over een 2 jaarsovereenkomst spreekt.Mijn vraag hoe ik de batterijen kan installeren zonder problemen en mijn vraag naar de installatiecode werden niet beantwoord.

Verisure

Naar: M. C.

19/09/2018

DATA NOT AVAILABLE

Verisure

Naar: M. C.

19/09/2018

DATA NOT AVAILABLE

M. C.

Naar: Verisure

21/10/2018

De batterijen voor de sirene en voor de rookmelder vind ik niet in de gewone handelszaken.Ik weet ook niet of sirene 1 of sirene geinstalleerd is. Uw klantendienst is bedroevend klantontvriendelijk. U hebt een batterijgids om de batterijen te vervangen maar wilt hem niet sturen omdat ik de meldkamer opgezegd heb.Ook een technisch installatieplan verstuurt u niet, zelfs niet de specificaties van de batterijen ..Mijn alrmsysteem voor meer dan 1200 euro drie jaar geleden aangekocht, werkt nog altijd niet omdat u geen nieuwe batterijen wilt verkopen.

Verisure

Naar: M. C.

21/10/2018

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform