Beste,Begin januari heb ik mijn eerste aanvraag telefonisch ingediend voor een nieuwe kabelaansluiting voor mijn nieuwbouw. Ik heb duidelijk de situatie omschreven (nieuwbouw, coax-kabel ligt klaar van in onze garage tot aan de lantaarnpaal + extra meters voorzien, geen grondwerken nodig, enkel aansluiten boven aan de paal).De eerste technieker komt een week later langs om tot de conclusie te komen dat hij geen aansluiting kan doen, gezien de coax-kabel nog niet is aangesloten, maar dat er eerst een werkbestudeerder langs moet komen.De tweede persoon van Telenet komt toe, kijkt naar onze lantaarnpaal en zegt mij dat alle techniekers gewoon op zo een lantaarnpaal naar boven klimmen om de coax-kabel aan te sluiten, dus verder geen speciale noden. Tweede persoon vertrekt terug zonder verdere info.De dere persoon van Telenet vraagt mij welke pipo mij heeft wijsgemaakt dat een technieker gewoon op een lantaarnpaal klimt om de coax-kabel aan te sluiten. De technieker maakt foto's en start een dossier. Deze technieker zegt opnieuw dat er een werkbestudeerder en een netwerktechnieker moet langskomen om ofwel een nieuwe tap te voorzien aan onze lantaarnpaal ofwel onze kabel naar de overkant van het straat te laten trekken naar een bestaande tap. Technieker vertrekt terug en nog steeds geen verandering in onze situatie.Inmiddels hang ik bijna wekelijks aan de lijn met de klantendienst van Telenet, die mij steeds hetzelfde weet te zeggen ik heb geen info voor u, dit is voor een externe dienst, zij nemen contact met u op.Na 2 weken komt er uiteindelijk, zoals bij alle plotse verschijningen zonder voorafgaande communicatie, een werkbestudeerder langs. De werkbestudeerder trekt een aantal foto's en zegt ons wat wij al eerder hadden gehoord, er moet een nieuwe tap komen aan onze paal of onze kabel moet naar de overkant van de straat getrokken worden, maar dit moet beslist worden door Telenet. Als Telenet de beslissing heeft genomen kan hij de aansluiting meteen inplannen en de nodige werken uitvoeren, gezien er geen graafwerken nodig zijn.Inmiddels zijn we weer een aantal weken verder, waarbij ik iedere week naar de klantendienst heb gebeld voor info. De info is steeds hetzelfde dit zit bij een externe dienst, zij nemen contact met ons op, hebben ze tegen volgende week nog niet gebeld, mag u terug naar de klantendienst bellen. Iedere week krijg ik hetzelfde antwoord, dus een week later naar de klantendienst terugbellen heeft dus geen nut.Telenet is mijn provider, niet de externe partij. Voor mij is Telenet verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de aansluiting tijdig in orde gemaakt wordt. Ik als eindgebruiker heb geen baat aan de boodschap dat het aan een externe partij is om dit in te plannen.Inmiddels heb ik een aanvraag gedaan bij Proximus om mijn kabel aan te sluiten, als Telenet geen diensten kan leveren tegen dat de kabel van Proximus aangesloten is, zullen mijn diensten naar Proximus gaan.