Terug

al maanden zonder Sodexokaart waardoor ik maaltijdcheques niet kan gebruiken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: SODEXO

05/08/2021

Mijn kaart verviel op 31/5/21 en werd niet automatisch vervangen. Blijkbaar gebeurt dat niet wanneer je niet aan het werken bent of als er geen geld op de kaart staat. Dat is me echter pas op 29/7/21 meegedeeld.Ergens in juni, de juiste datum ontgaat me, kreeg ik een mail van Sodexo dat mijn kaart vervallen was, maar dat ze ze 5 dagen gingen verlengen tot ik de nieuwe kaart ontving. Aangezien ik toen nog niet werkte, heb ik verder niet bij stil gestaan. Ik heb jammer genoeg die mail niet bewaard. Echter rond 12/7 toen mijn eerste maaltijdcheques uitbetaald werden en ik nog steeds niets had ontvangen, heb ik Sodexo gecontacteerd. Er is mij toen verteld dat Cardstop mijn kaart geblokkeerd hadden, wat achteraf ook fout bleek te zijn - gelukkig want ik heb Cardstop niet gecontacteerd). Het zou 6 werkdagen duren om de nieuwe kaart te ontvangen. Aangezien ik de week erna nog steeds niets had, heb ik hen weer gecontacteerd en kreeg de mail in bijlage. Daarin staat letterlijk dat de kaart verstuurd werd, niet dat ze ze 'zullen' opsturen. Het zou 10 werkdagen duren. 15/7 + 10 werkdagendagen is 29/7.Omdat ik op 29/7 nog steeds niets heb, bel ik Sodexo op. Er wordt mij dan verteld dat de kaart pas de dag ervoor, 28/7, verstuurd is geweest. Het zou niet lang duren, uiterlijk begin week 31 zou ik ze ontvangen. Niet dus.Gisteren, 4/8/21, heb ik weer gebeld, maar wel boos en kreeg hetzelfde antwoord: verzonden op 28/7 en de post heeft 10 dagen om ze te leveren. Als ik ze tegen 11/8 nog niet heb, moet ik het hen laten weten. Dat zou dan 1 maand zijn. Gelijk welke financiële instelling bezorgt jou een kaart in 3 a 5 dagen.Op het argument dat ik het niet kunnen vind dat ik door hun toedoen niet aan mijn loon kan, kreeg ik de repliek dat het geen loon is, maar extra legale voordelen. WTF???? Gaan we nu over semantiek muggenziften??? Extra legale voordeel of niet, het blijft MIJN geld waar ik niet aankan en waar ik nota bene financieel toe bijdraag. En dan nog? En als kers op de taart, heeft de man zomaar opgehangen.Ik ben dus 'pissed' op Sodexo. Het liefste wil ik niets meer men hen te maken hebben.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform