Terug

Al maanden wachten op injectietarief

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. G.

Naar: Eneco

30/07/2023

Beste, In maart 2022 werd er een tussentijdse afrekening gemaakt (voor februari - maart) omdat ik zonnepanelen en een digitale kast had geïnstalleerd. Daarop ontbrak de reeds in maart geïnjecteerde energie. In maart 2023 kwam de eindafrekening voor de gas maar niet voor de elektriciteit. Vanaf april heb ik mijn betaling officieel veranderd naar enkel betalen wat ik verbruik. Er kwam dus weer een tussentijdse afrekening - enkel voor de gas. De maanden erna betaal ik steeds wat ik verbruik via een maand afrekening - u raadt het al … enkel voor de gas. Ik heb sinds maart 2022 (dat zijn 17!! Maanden) energie geïnjecteerd, dus verkocht, en daar nog geen cent van gezien. Ik heb al vele malen gebeld en krijg steeds te horen dat de gegevens er nog niet zijn van Fluvius. Of dat de gegevens net binnen zijn en ik het over een week of twee kan verwachten. Als ik twee weken later terugbel zijn de gegevens weer opeens nog bij fluvius. En dit gaat meerdere malen op en af. Wat mij enorm stoort is (1) dat de mensen aan de hulplijn van Eneco mij dus systematisch voorliegen (waarschijnlijk omdat ze zelf geen info hebben)(2) Dat niemand mij kan doorverbinden met een verantwoordelijke of meerdere (want Eneco is telefonisch niet bereikbaar). En (3) dat ik al maanden wacht op vergoeding voor geleverde stroom, maar als ik mijn factuur na 14 dagen niet betaal wel herinneringskosten etc… kan betalen. Andersom mag het blijkbaar maanden duren.

Berichten (2)

Eneco

Naar: P. G.

09/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Eneco

Naar: P. G.

09/08/2023

Beste Pieter-Jan,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.Onze excuses dat je afrekening nog niet was opgemaakt omwille van systeemtechnisch redenen. We hebben dit op heden in orde gemaakt. In bijlage kan je een kopie van je afrekeningen terugvinden. Op heden heb je een tegoed van 1804,34Eur. Dit tegoed zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort en omvat een verrekening van volgende facturen:141100773184 14.07.2023 01.08.2023 20,90 EUR141011704969 09.08.2023 09.08.2023 419,82- EUR141011705032 09.08.2023 27.08.2023 23,89EUR141011705033 09.08.2023 09.08.2023 1.209,27- EUR141011705034 09.08.2023 09.08.2023 23,16- EUR141011705037 09.08.2023 09.08.2023 119,52- EUR141011705054 09.08.2023 09.08.2023 77,36- EURIndien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomException complaint polyvalent medewerkerCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform