Beste, mijn ketel wordt dit jaar 10 jaar, ik heb elk jaar problemen met de ketel. Nu zijn de problemen begonnen begin december, mijn loodgieter heeft het proberen op te lossen maar hij heeft Vaillant moeten contacteren. En toen zat ik in de kou... Vooraleer er iemand langskomt, niet normaal, het duurt ontzettend lang! Er is de afgelopen weken een paar keer een technieker langsgeweest maar het was telkens een ander probleem, voorverwarmer, elektrode,..... Vorige week maandag zei hij dat de ventilator kapot is. Hij heeft er direct een nieuwe besteld. Ik contacteerde Vaillant vorige week donderdag en men zei me dat het onderdeel besteld was en er een prior dossier van gemaakt was. Het zou 2 dagen duren eer de ventilator binnen was, uiterlijk vrijdag 30/12. Ik belde deze ochtend terug en men meldde mij dat het pas op 29/12 besteld was ipv 26/12! Men zou er NU een prior van maken omdat ik al zolang in de kou zit... Letterlijk. Het was op zijn minst gezegd zeer ongezellig op het kerstfeest en nieuwjaarsfeest bij mij thuis gezien het ijskoud was in huis! Op 22/12 heb ik via mail en offerte aangevraagd: nooit ontvangen!!2 jaar geleden heb ik 1400€ betaald (ketel was toen 8 jaar oud) voor: een probleem met de oliepomp, de oliesproeier, de ventilator. Toen heb ik ook een nieuwe ventilator betaald. De technieker meldde mij nu dat dit onder garantie valt. Dit is toch niet normaal dat dit na 2 jaar opnieuw stuk is?? Ik zou zeer graag hebben dat ik niet meer aan het lijntje wordt gehouden, dat het probleem au sérieux wordt genomen en er eindelijk en snel een technieker mij uit de kou komt halen. Communicatie bij deze firma loopt ook ferm mank! Ik dacht dat warm water en verwarming een basisbehoefte was in dit land...