Terug

Airbnb weigert geld terug te betalen en schuift de schuld onder onze voeten dat wij hebben geanullee

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. A.

Naar: AIRBNB Belgium

04/07/2020

Antwerpen 26 mei 2020, Betreft: klacht boeking Geachte heer/mevrouw, In februari heb ik via Airbnb een vakantie villa geboekt. Deze boeking betreft 25 juli t/m 10 augustus. Echter is deze boeking geannuleerd. Zowel Airbnb en de verhuurder schuiven de schuld onder mijn voeten, dat ik de reservatie heb geanulleerd, wat niet zo is. De verhuurder en Airbnb weigeren tot op heden om onze gemaakte kosten terug te betalen, het betreft hier een totaal bedrag van €2538,46. Wij hebben meerdere malen contact gehad met de verhuurder en Airbnb, maar tot op heden is er geen enkele succes geboekt. De manager heeft mij aan de lijn verteld dat ik moet wachten tot ik behoor tot een bepaalde incheckdatum (deze betreft momenteel een incheckdatum tussen 14/03 en 31/07) waarvan er een terugbetaling word voorzien. Ik behoor tot deze personen die een terugbetaling moet krijgen. Nu verteld Airbnb mij dat ik hier geen recht op heb omdat de boeking niet meer geldig is en dit enkel geldt voor de boekingen die nog staan. Naast het feit dat de verhuurder mij geen antwoord geeft en het geld niet terug wilt betalen, weigert Airbnb mijn geld terug te storten omdat zij het geld hebben en niet de verhuurder. Airbnb heeft contact opgenomen met de verhuurder, maar deze weigert te antwoorden. Indien de verhuurder hun geen antwoord schenkt moet er nodig aan de bel worden getrokken. Verder wilt Airbnb niks doen om ons te helpen. Ik heb 3 keer of meer een aanvraag gedaan voor een terugbetaling (€1900, dus €638,46 minder dan de gemaakte kosten) , maar deze word volledig geweigerd. Ze zeggen dat ik ook geen recht heb op een voucher. Daarnaast zijn er servicekosten aangemaakt van €620 wat onterecht is. Hier is 07/05/2020 een uitspraak over geweest dat Airbnb deze kosten niet mag aanrekenen. Ik heb mij ingeschreven als lid bij jullie en hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen. Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Hoogachtend, Familie Kadi Bousfia

Berichten (7)

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

21/07/2020

THIS EMAIL IS A SERVICE FROM AIRBNB COMMUNITY SUPPORT----------------------------------------------Claudia M, Jul 21, 2020, 8:44 AM PDTHi,Thanks for reaching out to us regarding this issue. I'm forwarding your inquiry to a member of our team who can better assist you. They'll be getting in touch with you soon.In the meantime, please feel free to respond to this message with any further questions or concerns.Best regards,-------------------------------Hoi,Hartelijk dank dat u contact met ons heeft opgenomen over dit probleem. Ik stuur uw vraag door naar een lid van ons team die u beter kan helpen. Ze nemen binnenkort contact met u op.In de tussentijd kunt u op dit bericht reageren met verdere vragen of opmerkingen.Met vriendelijke groet,Claudiawww.airbnb.com/help--------------------------------This email is a service from Airbnb Community Support.[OLKKOP-RO3Z]

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

27/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

27/07/2020

THIS EMAIL IS A SERVICE FROM AIRBNB COMMUNITY SUPPORT----------------------------------------------May A, Jul 27, 2020, 12:33 PM PDTWe will now be closing this ticket for the time being. If you need immediate assistance, please visit our help center at www.airbnb.com/help, or contact us at s:airbnb.com/help/contact_usWishing for good health and stay safe!Maywww.airbnb.com/help--------------------------------This email is a service from Airbnb Community Support.[OLKKOP-RO3Z]

K. A.

Naar: AIRBNB Belgium

28/07/2020

Of course you won't have time to answer after all the people you have left without paying back! Via here i want to solve the problem. You can find my details on the name abdelouahab kadi! We have been busy for months and to this day I still have not received a serious answer.

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

13/08/2020

THIS EMAIL IS A SERVICE FROM AIRBNB COMMUNITY SUPPORT----------------------------------------------Daniela B, Aug 13, 2020, 2:30 PM PDTHallo, dit is Daniela van Airbnb, speel alsjeblieft in contact met ons op dit nummer +31 205222333Een lid van mijn team zal binnenkort contact met u opnemen om u te helpen in de taal van uw voorkeur. Als u in de tussentijd vragen heeft, kunt u deze e-mail rechtstreeks beantwoorden.Vriendelijke groeten,Danielawww.airbnb.com/help--------------------------------This email is a service from Airbnb Community Support.[22X35M-V42W]

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

13/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

AIRBNB Belgium

Naar: K. A.

13/08/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform