Antwerpen 26 mei 2020, Betreft: klacht boeking Geachte heer/mevrouw, In februari heb ik via Airbnb een vakantie villa geboekt. Deze boeking betreft 25 juli t/m 10 augustus. Echter is deze boeking geannuleerd. Zowel Airbnb en de verhuurder schuiven de schuld onder mijn voeten, dat ik de reservatie heb geanulleerd, wat niet zo is. De verhuurder en Airbnb weigeren tot op heden om onze gemaakte kosten terug te betalen, het betreft hier een totaal bedrag van €2538,46. Wij hebben meerdere malen contact gehad met de verhuurder en Airbnb, maar tot op heden is er geen enkele succes geboekt. De manager heeft mij aan de lijn verteld dat ik moet wachten tot ik behoor tot een bepaalde incheckdatum (deze betreft momenteel een incheckdatum tussen 14/03 en 31/07) waarvan er een terugbetaling word voorzien. Ik behoor tot deze personen die een terugbetaling moet krijgen. Nu verteld Airbnb mij dat ik hier geen recht op heb omdat de boeking niet meer geldig is en dit enkel geldt voor de boekingen die nog staan. Naast het feit dat de verhuurder mij geen antwoord geeft en het geld niet terug wilt betalen, weigert Airbnb mijn geld terug te storten omdat zij het geld hebben en niet de verhuurder. Airbnb heeft contact opgenomen met de verhuurder, maar deze weigert te antwoorden. Indien de verhuurder hun geen antwoord schenkt moet er nodig aan de bel worden getrokken. Verder wilt Airbnb niks doen om ons te helpen. Ik heb 3 keer of meer een aanvraag gedaan voor een terugbetaling (€1900, dus €638,46 minder dan de gemaakte kosten) , maar deze word volledig geweigerd. Ze zeggen dat ik ook geen recht heb op een voucher. Daarnaast zijn er servicekosten aangemaakt van €620 wat onterecht is. Hier is 07/05/2020 een uitspraak over geweest dat Airbnb deze kosten niet mag aanrekenen. Ik heb mij ingeschreven als lid bij jullie en hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen. Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Hoogachtend, Familie Kadi Bousfia