Terug

Airbnb - Oplichting verhuurder - Geen verwarming

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. A.

Naar: AIRBNB Belgium

26/01/2022

Ik had een verblijft geboekt voor een chalet in Lanaken (7 -> 9 jan '22)Tot in de avond op 7/01 had ik verwarming in de chalet, maar tijdens de nacht werd het ijskoud en daalde de temperatuur binnen tot 11 graden. De boiler gaf ook een foutmelding aan.Op 8/01 heb ik de verhuurder gecontacteerd met de vraag om even te kunnen komen kijken. Dit heeft hij ook gedaan. Hij gooide wat extra houtblokken in de kachel om het huisje toch proberen warm te krijgen want het probleem was volgens hen opgelost. Nog geen 2 uur later heb ik opnieuw contact opgenomen omdat de verwarming nog steeds niet werkte. Toen gaf hij aan dat er een technieker gaat langskomen, deze belde mij op om te zeggen dat hij tussen 17h en 18h ging arriveren. In tussentijd mocht ik het huisje niet verlaten.Toen ik dit te horen kreeg heb ik de verhuurder opgebeld en aangegeven dat ik naar huis wenste te gaan aangezien ik heel de dag niet buiten kon en daarbovenop in de kou zat en dus aan het betalen was voor niets. Hij was erg begripvol en bood mij aan de telefoon aan om de laatste nacht terug te betalen twv 95€, hij vroeg me wel op een goede review na te laten gezien de overmachtsituatie, wat ik ook gedaan heb.Alles wat ik hierboven heb geschreven staat ok op whatsapp alsook in de chat functie van AirBnb. Hij heeft zelfs zwart op wit bevestigd dat hij een overschrijving naar mij heeft uitgevoerd.In de 10 dagen nadien heb ik meermaals gevraagd waar het geld bleef, zonder tegenbericht.Uiteindelijk heb ik alles overgemaakt aan de klantenservice van Airbnb en zij gaven mee dat ik hen binnen de 24h moet contacteren en dat ze niets voor mij konden betekenen desondanks het bewijs. De verhuurder heeft hen zelfs meegegeven telefonisch dat ik geen betaling wil, terwijl hij dat zwart op wit heeft bevestigd. Ik heb hen aangegeven dat ik niet binnen de 24h ga aankloppen bij Airbnb terwijl ik een akkoord heb tot terugbetaling, mijn betaalgegevens heb moeten geven en een internationale overschrijving langer op zich laat wachten dan 24h. Ik zou dus niet weten waarom ik binnen deze termijn zou moeten komen klagen.Ik wens alsnog mijn nacht terugbetaald te krijgen alsook een eventuele compensatie voor de barslechte service waarmee ik te maken kreeg desondanks de goede wil langs mijn kant.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform