Terug

Agressieve verkoopstechnieken tov studenten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: Hello Fresh

28/03/2023

Beste,Mijn (nog thuiswonende) dochter van 18 jaar werd in het station van Antwerpen door de verkopers van Hello overhaald tot het aangaan van een abonnement van 57,99 euro per week. Ze stelden ter plaatse zelfs een domililiëring op met haar bankgegevens. We hebben onmiddellijk het, overigens totaal onduidelijke, formulier ingevuld om beroep te doen op het herroepingsrecht en dit per mail bezorgd zoals voorgeschreven. We kregen echter bericht terug dat we telefonisch contact moesten opnemen (met Nederland!). Hier zei men ons dat ze ‘per uitzondering’ zouden toestaan dat ze haar account opzegde. De volgende dag was het eerste bedrag van 57,99 euro al van haar rekening en na het weekend stond de eerste hello fresh box al aan onze deur. De gerechten had ze ook niet kunnen kiezen dus... Dit lijkt me een nogal agressieve manier om abonnementen aan studenten te verkopen en bovendien is het recht op herroeping binnen de 14 dagen uitgehold door het feit dat de eerste box niet geannuleerd kon worden. Ik mag hopen dat het account nu effectief geannuleerd is en dat er geen volgend bedrag van haar rekening gaat.Met vriendelijke, doch zeer teleurgestelde, groeten,Miranda Geusens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform