Terug

Agressieve verkoopstechnieken proximusproducten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. S.

Naar: Proximus

09/01/2023

Beste, Mijn partner werd vandaag telefonisch gecontacteerd door een verkoper proximus. Doorheen het gesprek werd er ongewild een afspraak aan huis vastgelegd ter bespreking van tarieven, dit terwijl ze enkel gevraagd had eventuele gegevens of aanbiedingen per mail of telefonisch door te geven. Ze kreeg van die afspraak thuis twee bevestigingsmails. Ze probeerde dit onmiddellijk te annuleren maar terug mailen was niet mogelijk een noreply adres. Bij contact met de klantendienst kreeg ze iemand aan de telefoon die haar niet liet uitspreken, afzeggen van afspraak was geen optie en haar werden woorden in de mond gelegd die ze niet zei. Hij zou zijn collega sancties opleggen, telefoon gesprek herbeluisteren om zogezegd aan te tonen dat afspraak niet onrechtmatig werd opgezet. Toen mijn partner aangaf dat het niet zo ver hoefde gedreven te worden betichte de medewerker van de klantendienst mijn partner van dus een leugenaar te zijn. Dat ze toch wel gevraagd had om een afspraal thuis. Het leek op een spel en er werd enorm veel druk op haar gezet, waarbij het telefoongesprek uiteindelijk eindigde op een clash, waarbij uiteindelijk de medewerker van de klantendienst ophing. mijn partner wilde gewoon de zogezegde afspraak annuleren maar dit ging gewoon niet. Bovendien had proximus nog steeds (ondanks geen contract meer lopende te hebben met mijn partner) nog steeds de adresgegevens van het vorige adres in hun database staan. Is dit conform wet privacy?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform