Terug

Agressieve verkoop strategie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. J.

Naar: Besparenkan.be

07/03/2023

Beste, Ik werd op woensdag 01-03-2023 gebeld door besparenkan.be met de vraag of ik interesse had om over te stappen naar een goedkopere energie contract. Ik had interesse maar nadat ik de offerte zag, heb ik deze geweigerd. Vervolgens werd ik vrijdag 03-03-2023 terug gebeld, door dezelfde persoon, en er werd een betere offerte belooft, maar dan moest ik wel de offerte meteen accepteren. Na meerdere keren gevraagd te hebben of het om een offerte ging, of om een contract, werd mij iedere keer duidelijk gemaakt dat het om een offerte ging en niet om een contract. Ook toen gevraagd werd dat ik moest tekenen, heb ik de persoon aan de telefoon gevraagd of ik voor een offerte tekende, of voor een contract. Zij vertelde me dat het om een offerte ging en dat er eerst vanuit de leverancier de vraag zou komen om de EAN nummers door te geven. Met die melding vertrouwde ik de persoon en tekende de offerte. Dit bleek achteraf te gaan om een contract en de EAN nummers heb ik nooit doorgegeven. Inmiddels heb ik de procedure gestart om het terug te draaien, maar dit is in mijn ogen pure oplichting.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform