Beste, Ik bestelde met mijn partner 8/9/2021 bij Ixina Aartselaar een keuken. Buiten het feit dat deze niet tijdig geleverd werd, tot daar aan toe, is ze ook nooit afgewerkt geraakt. Alle pogingen om Ixina te laten overgaan tot afwerking van deze keuken hebben op niets uitgedraaid. Wij hebben hen telefonisch meermaals gecontacteerd. We zijn naar de winkel teruggekeerd. Wij hebben contact opgenomen met het hoofdkantoor om Ixina Aartselaar te doen dwingen om onze keuken nu eindelijk af te werken. Niets heeft mogen baten. Het hoofdkantoor van Ixina heeft van hun kant enkel mails naar Ixina Aartselaar gestuurd, tenminste, dat zeiden ze. En op het einde zei het hoofdkantoor droog sorry, we kunnen niet meer doen dan dat. Nu na meer dan 3jaar is de maat vol en willen we een afgewerkte keuken van Ixina afdwingen. De referentie van het mailverkeer met het hoofdkantoor van Ixina betreft referentie: CAS-08367-D7F5R4 Votre référence :04855000003022. Deze werd 20/4/2023 opgemaakt. In die communicatie werden alle onafgewerkte, fout geïnstalleerde delen van de keuken met foto's doorgemaild. Ook werd daar bijgevoegd dat het blad van het aanrecht op het keuken eiland maanden zonder poot heeft gehangen omdat Ixina Aartselaar een foute poot geleverd had. Die composieten steen is nu krom en dat zie je ook op de foto's. Er is eigenlijk dus schade aan die steen en moet vervangen worden. Op de foto's is te zien dat de dampkap scheef boven het gasvuur geïnstalleerd is. Ook werd vastgesteld, dat de valse plafond niet in verstek werd gezaagd, wat normaal is bij het plaatsen van een valse plafond waar een dampkap in moet. Er werd vastgesteld dat er geen verluchtings rooster boven de ijskast werd geïnstalleerd. Het aanrecht van het eiland werd ook voor bijbetaald om het in verstek te laten zagen en afwerken. Het is in verstek gezaagd, de composieten stenen, maar vlijmscherp achtergelaten, onafgewerkt met oranje tape erover zodat niemand zich kan bezeren aan de scherpe, onafgewerkte composieten steen. Dit zijn de klachten in een notendop. U hoeft de mail aan het hoofdkantoor met bijgevoegde referentie maar opvragen en daar zal u de foto's kunnen zien, die gemaakt werden door een installateur die Ixina nog gestuurd heeft om al onze klachten op te meten en vast te stellen. Ze sturen dan een installateur om die vaststellingen te doen, maar lossen het gewoon al jaren aan een stuk niet op. Ik wil ook vermelden dat de keuken werd geleverd met minderwaardige materialen. De deur die de ijskast bedekt, zijn de houders al meermaals afgebroken en de deur hangt nu los aan de ijskast. De oven van Zanussie heeft nooit gewerkt. We kregen als antwoord dat we dit met Zanussi moeten opnemen. Sorry maar wij hebben die bij Ixina gekochte en betaald. Ik heb niets met Zanussi te maken. Wij zijn ten einde raad en voelen ons bedrogen voor een keuken die ons €14.000 gekost heeft. Voor ons is de oplossing simpel, de keuken afwerken, of ons het volledige bedrag terugstorten zodat wij elders een volledig nieuwe keuken kunnen bestellen.