Beste, op 30 Juni 2019 bestelden wij bij NV Domus (als onderdeel van Belisol Kempen) te Geel enkele nieuwe PVC ramen. Hierop zou een afspraak gemaakt worden voor de exacte opmeting van de nieuwe ramen in ons huis. Dit bleef echter uit, waarop wij op 12 Augustus 2019 via e-mail contact hebben opgenomen met de verkoper van NV Domus. Enkele uren hierop werd ik telefonisch gecontacteerd voor een afspraak op 21 Augustus 2019. Het opmeten was men dus schijnbaar vergeten in te plannen. Sindsdien werd er niet meer gecommuniceerd door NV Domus of Belisol Kempen.Op 7 en 9 Oktober 2019 nam ik vervolgens terug contact op met NV Domus en Belisol Kempen om een update te krijgen omtrent de productie van onze nieuwe ramen en de geschatte leveringstijd. Hierbij werd gemeld dat de levering en plaatsing zou plaatsvinden op 12 November 2019, juist binnen de geschatte levertermijn van 8 – 12 weken.De levering en plaatsing vonden effectief plaats op 12 November 2019 en werd uitgevoerd door 2 vriendelijke medewerkers van Belisol. Echter stelden wij vast dat één van de twee medewerkers af en toe verbaal en soms fysiek agressief werd naar de andere medewerker toe. Er heerste bijgevolg op sommige momenten een kille spanning tussen beiden. Dit kwam behoorlijk onprofessioneel over voor een groot en gekend merk als Belisol.De ramen zelf waren van goede kwaliteit en werden ook keurig geplaatst door de medewerkers. Spijtig genoeg moesten wij enkele dagen later wel vaststellen dat er tijdens de productie of levering van de ramen een klein defect aanwezig was onderaan het glas of aluminiumplaatje in een van onze nieuwe ramen. Dit probleem hebben wij reeds meerdere malen meegedeeld aan Belisol, maar dit werd tot nu toe steeds genegeerd.Mijn voornaamste klacht omtrent NV Domus en Belisol Kempen heeft betrekking tot de afwerking van de ramen. Deze zouden oorspronkelijk met behulp van PVC dagkanten afgewerkt worden, maar dit bleek niet mogelijk te zijn wegens de diepte van onze ramen. Ondanks dit probleem hebben de medewerkers op 12 en 13 November 2019 getracht het probleem op te lossen. Helaas bleek dit voor hen niet te lukken. Nochtans leek dit voor de verkoper van NV Domus absoluut geen probleem te zijn tijdens de oorspronkelijke opmeting van onze ramen. Als alternatief werd door Belisol Kempen voorgesteld om de ramen te laten bezetten. Hiervoor werd reeds snel een afspraak gemaakt op 25 November 2019, waarbij een externe bezetter de afwerking voor zijn rekening ging nemen. Helaas bleek deze persoon niet voldoende geïnformeerd te zijn, waardoor hij niet over de juiste materialen beschikte om de afwerking uit te voeren. Belisol Kempen zou volgens de bezetter opnieuw contact met ons opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen. Helaas bleef het oorverdovend stil bij Belisol Kempen.In December 2019 hebben wij minstens 4 maal telefonisch contact opgenomen met NV Domus/Belisol Kempen, m.n. op 6, 9, 14 en 19 December, met de hoop om een oplossing te vinden vóór het eindejaar. Hierbij werden er diverse redenen aangehaald waarom wij niet meteen geholpen konden worden: Belisol Kempen was niet op de hoogte dat de bezettingswerken niet werden uitgevoerd, de bezetter was een tijdje werkongeschikt en het bedrijf NV Domus zou overgenomen worden door Belicampina NV. Ten gevolge van de overname zouden alle achterstallige bestellingen eerst afgehandeld worden vooraleer de kleinere (lees onbelangrijke) werkjes uitgevoerd zouden worden.Als gevolg van dit antwoord heb ik een klachtenbrief geschreven naar de hoofdzetel van Belisol op 20 December 2019. Hierop werd een automatische e-mail teruggestuurd met een bevestiging van ontvangst. Helaas hoorde ik ook hierna niets meer van Belicampina of Belisol Kempen. Na het eindejaar nam ik terug telefonisch contact op op 13 Januari 2020, maar men bleek nog steeds bezig te zijn met de opstelling van de nieuwe planning.Op 28 Januari 2020 schreef ik nogmaals een klachtenbrief richting de hoofdzetel van Belisol. Hierbij dreigde ik om gerechtelijke stappen te ondernemen en kon toen plots diezelfde dag meteen verder geholpen worden. De opdracht was namelijk verplaatst naar een andere vestiging van Belisol, m.n. Window Care Belisol. Op Woensdag 5 Februari 2020 werd een medewerker van Belisol gestuurd om de ramen te bezichtigen en een overzicht te krijgen van de afwerking die nog diende te gebeuren. Hij noteerde alles keurig neer en had begrip voor de situatie waar we ons toen reeds 3 maanden in bevonden. Hierop zouden wij binnen de 10 werkdagen een bericht krijgen. Helaas liet dit alweer een week langer op zich wachten. Op dit moment werd de opdracht reeds aan 2 verschillende bezetters toegewezen, maar Belisol slaagt er simpelweg niet in om de werken te laten uitvoeren.De nalatigheid van NV Domus en Belisol Kempen bij het uitvoeren van ons contract heeft ons reeds duizenden euro’s gekost aan energiekosten, transportkosten, huurkosten, etc. Dit terwijl wij reeds meer dan 90% van het bedrag uitbetaald hebben. Vandaag op 17 Maart 2020 is onze motivatie, energie en wilskracht volledig verdwenen. Wij willen simpelweg dat het project correct afgehandeld kan worden en menen recht te hebben op een schadevergoeding. Het motto van Belisol luidt “Bij Belisol is af ook écht af”, maar wij kunnen enkel besluiten dat dit niet het geval is.