Terug

Afwerking keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DSM Keukens

26/06/2017

Er wordt overeengekomen met DSM om de keuken te plaatsen op 1/6 en 2/6, na de levering op 29/5. Het volledige saldo van 11475 euro werd overgeschreven op de rekening van DSM.1/6: Monteur is stipt op tijd voor de installatie van de keuken. Hij werkt door tot ongeveer 19uur.We merken volgende zaken op als hij vertrokken is:- onderplinten: niet geinstalleerd- bovenplinten: niet geinstalleerd- werkblad is vezelplaat ipv granieten werkblad- haakjes om de schapjes op te leggen zijn niet voldoende aanwezig- lampje van de dampkap: werkt niet- een afwerkingslat is niet lang genoeg (dit werd ons al door de monteur verteld tijdens de plaatsing)- werkblad is vezelplaat ipv granieten werkblad:DSM keukens meldt mij dat het een normale procedure is omdat het kan zijn dat de kasten verder van de muur kunnen geplaatst worden en dan zou een werkblad niet op maat zijn. Op zich verstaan wij deze logica, maar noch in de toonzaal, noch bij contacten met DSM (ivm plaatsing, levering, ...) heeft iemand ooit de moeite genomen om ons dit te laten weten. Het is schrikken als er een lelijke vezelfplaat wordt geplaatst ipv het granieten werkblad.In de week na de plaatsing van de keuken ontvang ik een telefoontje van de plaatser van het granieten werkblad. Dit werd ondertussen op 20/6 geplaatst. de plaatsing lijkt voor ons in orde. Hierbij laat DSM ons nog weten dat het voor ons 'maar' 8 dagen geduurd heeft ipv de gebruikelijke 10 dagen voor de plaatsing hiervan. Wij zijn hier uiteraard zeer tevreden mee dat iets sneller dan voorzien klaar is. Maar de toon van DSM vinden wij hierin arrogant.Lampje van de dampkap: werkt nietIk geef dit door aan DSM op 2/6 en zij zullen Kupperbusch contacteren. Kupperbusch belt voor een afspraak en de technieker zal op 22/6 langskomen. Op 22/6 ziet de technieker dat hij het niet kan herstellen want hij moet het lampje bestellen. De levering zou ongeveer een week zijn, en daarna is de technieker twee weken in verlof. Dus drie weken wachten. in samenspraak heeft DSM ondertussen dé oplossing gevonden, ze zullen het lampje laten opsturen door Kupperbusch en we kunnen het dan zelf installeren. Want het is maar tien minuutjes werk. DSM begrijpt dat we dit lampje essentieel vinden. Wij zijn eerder van mening dat als je iets nieuw koopt dat alles perfect werkt, zoniet, moet het zo snel mogelijk in orde gebracht worden. Daarenboven staat op de voorwaarden dat in geval van defecte lamp we contact moeten opnemen met Kupperbusch. Wij gaan immers niet ergens aan 'prullen' zonder dat we er iets van kennen.Een afwerkingslat is niet lang genoegDe monteur merkt tijdens de installatie op dat de afwerkingslat te kort is. Hij zal dit ook in zijn montageverslag vermelden. Omdat ik op 2/6 met DSM aan de lijn hang, meldt ik dit ook ineens. Echter, wordt dit pas op 8/6 doorgegeven aan de productie omdat de dossierbeheerder met verlof was tem 6/6. Blijkbaar houdt niemand anders zich bezig met ons dossier. Ondertussen hebben we de afwerkingslat nog altijd niet, ondanks een levertermijn van 2 à 3 weken (waarin we nu toch al wel zitten).Onderplint: niet geinstalleerdDe monteur is vertrokken maar had de onderplinten niet geinstalleerd. Hierdoor kon onze pup van een paar maanden hier altijd onder kruipen. Op vraag van ons en DSM is hij op 17/6 langsgeweest om de plinten te bevestigen. Hier gaf DSM ons het voordeel van de twijfel want de monteur zou gezegd hebben tegen ons dat hij dat later mee zou afwerken. Haakjes om schapjes op te leggenWe kunnen de keuken gebruiken, alleen hebben we momenteel nog niet voldoende schapjes en staan er nog een aantal dozen aan kant omdat we de kasten niet kunnen vullen. Hiervan is op 2/6 ook melding gemaakt, maar DSM moest eerst kijken of ze in voorraad waren of anders moesten ze besteld worden. Ondertussen op 23/6 bericht gekregen dat de haakjes per post verstuurd werden. We zijn benieuwd.Op 22/6 heb ik een mail gestuurd naar DSM met ons ongenoegen. DSM zegt onze frustratie te begrijpen. Al hebben wij eerder het gevoel dat we als klant van kastje naar de muur worden gestuurd. Daarbij moet je voor de levering en plaatsing verlof voorzien (met plezier voor een nieuwe keuken), maar door al die mankementen die opduiken moeten we weeral verlof opnemen. DSM antwoordde hierop dat het zeker niet nodig was om verlof te nemen, maar een monteur laat je toch niet alleen in jouw huis?Ons gevoel in dit ganse verhaal is dat DSM zich overal gemakkelijk van afmaakt. Het is nooit hun schuld. Blijkbaar voelde mijn contactpersoon zich geviseerd door ons. Blijkbaar wilde ze ons niet echt helpen, want de laatste mail dat we ontvingen was 'we gaan hier de discussie sluiten, want u geeft me vanalles de schuld'. Zij is mijn contactpersoon en als er iets niet in orde is moet ik toch bij iemand terecht kunnen? En als de service niet naar behoren is mag ik dit ook vermelden. Ondertussen vindt DSM van zichzelf dat ze al het mogelijk doen voor ons. Maar waarom hebben wij nog steeds het gevoel om maar een nummertje te zijn dat braaf zijn toer moet afwachten tot er iets gebeurd. Jammergenoeg moesten we alles betalen bij levering van de kasten (goed gezien van DSM), anders hadden we nog iets achter de hand als drukkingsmiddel.Nu moeten we dus nog steeds wachten op de levering van het afwerkingslatje, op het lampje van de dampkap en last but not least, de monteur heeft onlangs laten weten dat hij waarschijnlijk niet snel bij ons kan geraken voor de afwerking want hij heeft persoonlijke problemen thuis.In de toonzaal bieden ze het allemaal mooi aan, op twee dagen is uw keuken geplaatst. Ze zijn alleen vergeten vertellen dat de afwerking wat meer tijd in beslag kan nemen. We vinden dit allemaal zeer erg omdat de prijsklasse van DSM toch niet van de laagste is. We zullen daarom ook DSM niet aanraden bij onze familie, vrienden,...

Berichten (7)

DSM Keukens

Naar: A. C.

28/06/2017

DATA NOT AVAILABLE

DSM Keukens

Naar: A. C.

28/06/2017

DATA NOT AVAILABLE

DSM Keukens

Naar: A. C.

28/06/2017

BesteOnze monteur, Jimmy, liet ons net weten dat de afwerking bij hem gepland staat op woensdag 5 juli.Een exacter tijdstip zal onze monteur dinsdag met de klant afspreken. Dit gebeurt meestal telefonisch.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Majona VoetDossierbeheerderOffice: 09/395.01.31Maandag - Vrijdag 8u30-12u 13u-17uDSM KeukensVaart Links 7 - 9850 NeveleTel: 32(0)9/371 51 93 - Fax: 32(0)9/371 62 40www.dsmkeukens.be Do not print this document unless it is necessary, consider the environment

A. C.

Naar: DSM Keukens

28/06/2017

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: DSM Keukens

03/07/2017

Geachte DSM keukensWanneer denkt de monteur met ons contact op te nemen? Overmorgen (5/7) zou hij langskomen volgens uw bericht op 28/6. Jammergenoeg heb ik nog geen exact tijdstip mogen ontvangen.mvgVicky.

DSM Keukens

Naar: A. C.

04/07/2017

Beste,Zoals vermeld in mijn mail van 28/06/17 (zie ook hieronder), zal de monteur vandaag laten weten rond welk tijdstip hij zal langs komen.Alles hangt immers af hoe vlot de montage van vandaag verloopt.Met vriendelijke groet,Majona VoetDossierbeheerderOffice: 09/395.01.31Maandag - Vrijdag 8u30-12u 13u-17uWij gaan in collectief verlof van 15/07 t.e.m. 02/08 !!DSM KeukensVaart Links 7 - 9850 NeveleTel: 32(0)9/371 51 93 - Fax: 32(0)9/371 62 40www.dsmkeukens.be Do not print this document unless it is necessary, consider the environment

DSM Keukens

Naar: A. C.

04/07/2017

Ok bedankt we wachten het telefoontje van de monteur afMet vriendelijke groeten,Vicky. Op 4 jul. 2017 om 08:10 heeft Majona VOET het volgende geschreven: Beste, Zoals vermeld in mijn mail van 28/06/17 (zie ook hieronder), zal de monteur vandaag laten weten rond welk tijdstip hij zal langs komen. Alles hangt immers af hoe vlot de montage van vandaag verloopt. Met vriendelijke groet, Majona Voet Dossierbeheerder Office: 09/395.01.31 Maandag - Vrijdag 8u30-12u 13u-17u Wij gaan in collectief verlof van 15/07 t.e.m. 02/08 !! DSM Keukens Vaart Links 7 - 9850 Nevele Tel: +32(0)9/371 51 93 - Fax: +32(0)9/371 62 40 www.dsmkeukens.be Do not print this document unless it is necessary, consider the environment


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform