Afwerking keuken 11 weken na voorzien installatiedatum
Aard van probleem:
AndereKlacht
L. B.
Naar: DSM Keukens
Beste, Ik bestelde een nieuwe keuken bij DSM (juni 2021) met als plaatsingdatum 2/09/2021. In augustus werden wij verplicht om de volledige factuur te betalen (anders kwamen ze niet installeren). 02/09 kwam een externe installatieploeg die onze keuken niet plaatste zoals overeengekomen tijdens de aankoop. Deze externe installatieploeg heeft beschadigingen aangebracht aan onze nieuwe keuken en aan de ruimte. De voorziene vaatwasser was er ook niet bij. Om de rest van onze ruimte (open keuken in de living) af te werken was het noodzakelijk dat eerst de keuken werd afgewerkt.Na verschillende mails, telefoontjes, afspraken, enz ... werd onze keuken volgens hun 11 weken na de voorziene montage datum afgewerkt. Wij stelden DSM voor om voor de geleden en nog zichbare schade (plafond, keukenkraan, achterwand van de kast, vijsgaten in de kast, ....) een compensatie te voorzien ipv alle schade te herstellen of vernieuwen. DSM komt met de volgende compensatie (messenset of 3-delige pottenset). Iets dat voor ons onaanvaardbaar is.We hebben steeds veel begrip en geduld gehad maar hun voorstel is de druppel die de emmer deed overlopen.DSM kan voor ons een correcte compensatie geven of alle schade herstellen/vernieuwen.
Berichten (6)
DSM Keukens
Naar: L. B.
Beste,Hieronder vindt u ons antwoord naar Dhr. Beirnaert omtrent zijn klacht.Indien er nog verdere vragen zijn, kan u ons steeds contacteren.Met vriendelijke groeten,Melissa Haaze'‹Metvriendelijkegroeten'‹'‹MelissaHAAZEProjectcoa¶rdinator,DSMKeukenst:93950136emelissa.haaze@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,NEVELE
L. B.
Naar: DSM Keukens
Geachte Mevrouw Devrome,Naar aanleiding van uw mail d.d. 11/12/2021 merk ik op dat u blijkbaar u een aantal zaken over het hoofd ziet en uw voorgestelde compensatie niet overeenstemd met de schade, kosten, .....Wij bestelden bij jullie een nieuwe keuken. De volledige betaling gebeurde zoals afgesproken, 10 dagen voor de leverdatum. Er gebeurden een aantal fouten door jullie waardoor wij schade hebben geleden, een aantal fouten werden rechtgezet in de loop van de weken/maanden na de voorziene opleveringsdatum. Enkele feiten die nog steeds niet zijn opgelost en waarvoor wij een aanvaardbare compensatie eisen (de voorgestelde 125 € is onvoldoende).1. Moulure werd door jullie beschadigd --> dit is een feit. Achteraf werd die volgens jullie hersteld en schilderklaar gemaakt. Deze schilderwerken waren niet noodzakelijk en werden ook niet voorzien. Extra kosten en werken werden veroorzaakt door jullie!2. Keukenkraan werd niet geplaatst door de installateur zoals afgesproken. De kraan ter waarde van 638,8 € lag klaar in een gesloten verpakking voor montage. Er was ook onmogelijk om de kraan zelf te installeren (houten balkje versperde het tapgat). Dit heeft jullie werfleider zelf kunnen vaststellen. De oorzaak van deze beschadiging ligt dus duidelijk aan jullie. Deze discussie was onnodig indien jullie zoals afgesproken de kraan hadden gemonteerd.3. Beschadigde achterwand mogen jullie herstellen mist dat jullie onze extra verplaatsing (360 km) vergoeden (wettelijk tarief 0,3707 €/km) zie ook punt 6.4. Voor de legplanken was er een mondelinge overeenkomst met uw verkoper Gregory De Vuyst. Bij montage zou de juiste hoogte bepaald worden. Volgens Gregory was de tekening van de legplanken indicatief. Nu jullie wegsteken achter de plannen is ronduit belachelijk. Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.5. Op de getekende en mondelinge overeenkomst ging onze keuken ook geleverd (31/08/21) en geïnstalleerd worden op 2 en 3 september. In de realiteit hebben we kunnen vaststellen dat onze keuken niet volledig werd geleverd op 31/08/21 en dus niet volledig werd geïnstalleerd zoals afgesproken op onze overeenkomst. Laatste aanpassingen werden gedaan op 13/11/2021. Hiervoor is mijn echtgenote speciaal op- en neer gereden (360 km). 6. Zoals aangegeven in het verkoopgesprek ligt het werfadres op 180 km van ons verblijfsadres. Door jullie toedoen waren wij verplicht om ons minimum 3 maal onnodige en niet geplande kilometers te rijden. 3 X 180 km aan 0,3707 € = 400,36 €U begrijpt dan ook dat wij niet akkoord kunnen gaan met jullie voorstel (achterwand herstellen of 125 €), terwijl wij moeten achterblijven met een beschadigde kraan (638,8€), extra uit te voeren schilderwerken (? €), legplanken op een verkeerde hoogte, reeds 400,36 € gemaakte onkosten voor de extra verplaatsingen.Ik dring nogmaals aan op een realistische compensatie waarin we ons beiden kunnen in vinden zodat we dit dossier kunnen afsluiten.Deze mail is ook doorgezonden naar onze advocaat (ter opvolging) en naar test aankoop. Met de meeste hoogachting,Luk Beirnaert
DSM Keukens
Naar: L. B.
Beste Mr. Beirnaert,Wij hebben uw mail met aandacht doorgenomen. Zoals eerder aangegeven gaan wij niet volledig akkoord met uw opmerkingen.Akkoord. Wij hebben na uw opmerking ook de plaatser de molure laten schuren, zodoende er enkel nog geschilderd moet worden. Uit de foto's en de groene mdf (te schilderen door de klant) blijkt duidelijk dat het wel de bedoeling is dat er nog een schilder komt. Deze persoon dient dus niet speciaal voor de molure te komen.We zijn niet akkoord dat de beschadiging van de kraan door ons is gebeurd. (U heeft die beschadiging ook pas de eerste keer aangehaald op 30/11 toen u de vraag naar compensatie argumenteerde. Eerder of bij de mail van 15/11 na de plaatsing is dit nooit doorgegeven) Beschadigde achterwand akkoord. Wij willen dit vervangen.Hier blijft het woord tegen woord. Alles is uitgevoerd zoals op plan. Ik stel voor om tot een compromis te komen, als jullie het wensen dat wij een extra legplank bestellen en komen installeren. Inderdaad de keuken was niet onmiddellijk afgewerkt. Echter zijn er ook zaken die buiten onze wil zijn. Wij hebben er alles aan gedaan om uw keuken zo snel mogelijk goed en correct af te leveren. Wij kunnen hiervoor geen vergoeding geven. Ik begrijp dat er over en weer gereden moet worden en dat dit een inspanning van u vraagt. Echter kan DSM keukens niet aansprakelijk gesteld worden omdat jullie zich dienen te verplaatsen om tot de leverplaats te komen. Om alsnog tot een oplossing te kunnen komen en het dossier te kunnen afronden, wil ik u de keuze laten uit onderstaande voorstellen.Wij komen de rugwand vervangen (punt 3) en indien u wenst een extra legplank (voor punt 4) te voorzien. Om u niet nodeloos de km's te doen rijden, kan u zelf op voorhand een aantal data doorgeven wanneer jullie op de locatie aanwezig zijn. Als we dit min. 3 weken op voorhand weten, kunnen we onze plaatser daarnaar schikken. Zo hoeft u niet nodeloos over en weer te rijden.OFWij storten ter compensatie een bedrag van 250Eur terug en sluiten het dossier af. Gelieve uw rekeningnummer dan door te geven waarop wij kunnen terug storten.Of U krijgt volgend geschenk ter waarde van 298 Eur. Een smeg handblender en broodrooster. En sluiten dan het dossier af.enHopend op deze manier een oplossing te hebben en het dossier definitief te kunnen afronden.Deze mail wordt ook naar testaankoop doorgestuurd. '‹Metvriendelijkegroeten'‹'‹JokeDEVROMECommercieelverantwoordelijke,DSMKeukensejoke.devrome@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.be
L. B.
Naar: DSM Keukens
Geachte Mevrouw Devrome,Dit ping-pong spellletje duurt al lang genoeg. Het is duidelijk voor mij dat jullie steeds de verantwoordelijkheid van jullie af willen schuiven. Jammer want dit was niet de firma waarbij ik mijn bestelbon tekende. Ik ga niet nogmaals mijn tijd steken om jullie opmerkingen te weerleggen (ter info verf voor MDF is niet hetzelfde als voor polystyreen).We willen dan ook dit dossier afronden ondanks we voor de meeste kosten zelf opdraaien. Daarom doen we een finaal tegenvoorstel: Jullie storten ter compensatie een bedrag van 350 € op onze rekening en zorgen voor een extra legplank (nodige montage benodigheden) die we zelf installeren (leveren of afhalen). Met de meeste hoogachting,Luk BeirnaertPS: Ik wil jullie bedanken voor deze ervaring. Het was de eerste keer dat ik samengewerkt heb met een firma waarbij ik alles volledig betaalde voordat het werd opgeleverd. Dankzij jullie ben ik een ervaring rijker en zal dit zeker gebruiken in mijn toekomstige beslissingen.
DSM Keukens
Naar: L. B.
Geachte Mevrouw Devrome,Dit ping-pong spellletjeduurt al lang genoeg. Het is duidelijk voor mij dat jullie steeds de verantwoordelijkheid van jullie af willen schuiven. Jammer want dit was niet de firma waarbij ik mijn bestelbon tekende.Ik ga niet nogmaals mijn tijd steken om jullie opmerkingen te weerleggen (ter info verf voor MDF is niet hetzelfde als voor polystyreen).We willen dan ook dit dossier afronden ondanks we voor de meeste kosten zelf opdraaien. Daarom doen we een finaal tegenvoorstel:Jullie storten ter compensatie een bedrag van 350 Eur op onze rekening en zorgen voor een extra legplank (nodige montage benodigheden) die we zelf installeren (leveren of afhalen).Met de meeste hoogachting,Luk BeirnaertPS: Ik wil jullie bedanken voor deze ervaring. Het was de eerste keer dat ik samengewerkt heb met een firma waarbij ik alles volledig betaalde voordat het werd opgeleverd. Dankzij jullie ben ik een ervaring rijker en zal dit zeker gebruiken in mijn toekomstige beslissingen.Deze mail wordt ook naar testaankoop en naar onze advocaat (ter info) doorgestuurd. Op do 16 dec. 2021 om 17:33 schreef Joke DEVROME joke.devrome@dsmkeukens.be:Beste Mr. Beirnaert,Wij hebben uw mail met aandacht doorgenomen. Zoals eerder aangegeven gaan wij niet volledig akkoord met uw opmerkingen.Akkoord. Wij hebben na uw opmerking ook de plaatser de molure laten schuren, zodoende er enkel nog geschilderd moet worden. Uit de foto's en de groene mdf (te schilderen door de klant) blijkt duidelijk dat het wel de bedoeling is dat er nog een schilder komt. Deze persoon dient dus niet speciaal voor de molure te komen.We zijn niet akkoord dat de beschadiging van de kraan door ons is gebeurd. (U heeft die beschadiging ook pas de eerste keer aangehaald op 30/11 toen u de vraag naar compensatie argumenteerde. Eerder of bij de mail van 15/11 na de plaatsing is dit nooit doorgegeven) Beschadigde achterwand akkoord. Wij willen dit vervangen.Hier blijft het woord tegen woord. Alles is uitgevoerd zoals op plan. Ik stel voor om tot een compromis te komen, als jullie het wensen dat wij een extra legplank bestellen en komen installeren. Inderdaad de keuken was niet onmiddellijk afgewerkt. Echter zijn er ook zaken die buiten onze wil zijn. Wij hebben er alles aan gedaan om uw keuken zo snel mogelijk goed en correct af te leveren. Wij kunnen hiervoor geen vergoeding geven. Ik begrijp dat er over en weer gereden moet worden en dat dit een inspanning van u vraagt. Echter kan DSM keukens niet aansprakelijk gesteld worden omdat jullie zich dienen te verplaatsen om tot de leverplaats te komen. Om alsnog tot een oplossing te kunnen komen en het dossier te kunnen afronden, wil ik u de keuze laten uit onderstaande voorstellen.Wij komen de rugwand vervangen (punt 3) en indien u wenst een extra legplank (voor punt 4) te voorzien. Om u niet nodeloos de km's te doen rijden, kan u zelf op voorhand een aantal data doorgeven wanneer jullie op de locatie aanwezig zijn. Als we dit min. 3 weken op voorhand weten, kunnen we onze plaatser daarnaar schikken. Zo hoeft u niet nodeloos over en weer te rijden.OFWij storten ter compensatie een bedrag van 250Eur terug en sluiten het dossier af. Gelieve uw rekeningnummer dan door te geven waarop wij kunnen terug storten.Of U krijgt volgend geschenk ter waarde van 298 Eur. Een smeg handblender en broodrooster. En sluiten dan het dossier af.enHopend op deze manier een oplossing te hebben en het dossier definitief te kunnen afronden.Deze mail wordt ook naar testaankoop doorgestuurd. MetvriendelijkegroetenJokeDEVROMECommercieelverantwoordelijke,DSMKeukensejoke.devrome@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.be
DSM Keukens
Naar: L. B.
Geachte Mr. Beirnaert,Om het dossier te kunnen afronden zullen we volgende acties ondernemen.Wij zullen 350Eur terugstorten op uw rekening.Wij zullen een extra legplank bijbestellen, die jullie dan in de toonzaal kunnen afhalen.Graag had ik wel gehad dat u hiervoor dan ook uw bericht op trustpilot verwijderd. Alsook testaankoop verwittigt dat we tot een oplossing zijn gekomen.U mag Melissa, uw dossieropvolger, dan uw rekeningnummer waarop we mogen storten, doorgeven. (hou wel rekening dat de terugstorting pas rond half januari zal kunnen gebeuren).Ik hoop alsnog oprecht dat u van uw nieuwe keuken kan genieten.Fijn eindejaar gewenst.'‹Metvriendelijkegroeten'‹'‹JokeDEVROMECommercieelverantwoordelijke,DSMKeukensejoke.devrome@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten