Terug

afwerking installatie keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

28/01/2024

BesteVanaf de eerste dag van levering/installatie van de keuken liep het al mis. (29/09/2022)Bij de levering van de keuken werd er letterlijk gegooid met de keukenkasten etc. Met als gevolg dat het volledige keukenblad van 2m40 en enkele keukenkasten reeds beschadigd waren nog voor ze geïnstalleerd werden. Er ontbrak ook een onderdeel voor een push-to-open deur.Op 3/10/2022 werd de keuken dan geïnstalleerd met beschadigde materialen (die uiteraard opnieuw besteld moesten worden).Hier begon de verder miserie. Op 3/1/2023 kwamen ze de keuken afwerken. Het nieuwe keukenblad was nogmaals beschadigd geleverd en de ontbrekende stukken hadden ze niet bij. Op 17/1/2023 zijn ze nogmaals geweest. Zelfde verhaal als op 3/1. 9/3/2023 zelfde verhaal als de vorige 2 keer. Op 9/5/2023 kreeg ik een mail dat de afspraak van 10/5 niet kon doorgaan omdat ze het blad gecontroleerd hadden en het al beschadigd in hun magazijn stond. Op 25/08/2023 nogmaals een nieuw beschadigd blad bij en de ontbrekende stukken niet bij. Op 5/11 hebben ze 's avonds laat gemaild dat de afspraak van 6/11 niet kon doorgaan wegens ziekte van de techniekers. Op 1/12/2023 hebben ze dan eindelijk het keukenblad vervangen MAAR de ontbrekende onderdelen voor de push-to-open schuif hadden ze WEER niet bij. Op 25/1/2024 is er dan een technieker geweest met onderdelen voor de schuif. Natuurlijk waren het niet de juist onderdelen!! DUS keuken is tot op heden nog altijd NIET VOLLEDIG AFGEWERKT! Ik heb hen bij elke afspraak enkele dagen voor de afspraak zelf gemaild dat ze zeker het blad moesten nakijken en moesten nakijken dat ze de ontbrekende onderdelen voor de schuif bij hadden. Ik kreeg elke keer een volmondige ja terug als antwoord. Maar het was nooit in orde. Ik moest ook na elke afspraak waarbij de keuken weer niet was afgewerkt, zelf sturen want zelf namen ze nooit terug contact op! Ik heb voor elke afspraak ofwel een verlofdag moeten nemen of in uitzonderlijke gevallen iemand moest regelen die aanwezig kon zijn in mijn appartement. De uren van de afspraken werden ook niet gerespecteerd en 1 keer stonden ze op het verkeerde adres (bij mijn ouders die het jaar voordien een keuken hadden gekocht bij hen op dezelfde naam). Verschillende keren naar hen gestuurd over de ontevredenheid, maar werd geen gehoord aan gegeven. Er was altijd een uitvlucht en heb ook zeker 5 verschillende contactpersonen gehad. Niemand nam de verantwoordelijkheid.De factuur moest volledig betaald zijn vooraleer ze kwamen plaatsen. Zij hadden hun geld, maar van hun kant is er totaal geen sprake van klantenservice. Totaal ontevreden en na 8 keer en bijna een jaar en half later nog steeds wachtende op een volledig afgewerkte keuken!!

Berichten (2)

KEUKENS DE ABDIJ

Naar: J. V.

29/01/2024

Beste,Wij hebben onderstaande klacht goed ontvangen.Ondertussen heeft mijn collega van de na-service (Tom) reeds per mail een datum voor vervanging v/d volledige lade voorgesteld op 13/02/2024.De klant dient deze nog te bevestigen.Wij betreuren inderdaad dat in eerste instantie het werkblad door onze fabrikant maar liefst 5x beschadigd aangeleverd werd.Helaas hebben wij zelf weinig inpakt op dergelijke beschadigingen door transport.Wij hebben immers zelf meerdere malen voor de kosten van een lift-service moeten opdraaien.Desondanks hebben wij de klant steeds te woord gestaan en alles in het werk gesteld om de keuken volgens de regels van de kunst af te werken.Wij gaan er van uit dat bij de afwerking v/d lade (hetgeen een nieuwe service-aanvraag betrof) de keuken volledig afgewerkt zal zijn.Om deze reden kunnen wij dan ook niet ingaan op de vraag naar een financiele compensatie van 5.000 EUR (dewelke buiten proportie is).Voor de aanlooptijd naar volledige afwerking kunnen wij de klant een professionele kookpottenset van Berghoff aanbieden (waarde = 490 EUR - zie foto in bijlage).Gelieve ons te bevestigen of u deze wenst af te halen in één van onze toonzalen of ik deze samen met de technieker op 13/02/2024 mag laten meeleveren.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Ken Beckers Internal Service ManagerKen.Beckers@keukensdeabdij.be--WebsiteInstagramFacebookPinterest

J. V.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

29/01/2024

BesteIk heb de mail van Tom ondertussen bevestigd.Misschien dat jullie dan toch eens contact moeten opnemen met jullie fabrikant. Ze zijn met nieuwe materialen bezig. Enige voorzichtigheid met omgang van is toch het minste denk ik dan.De voorlaatste keer zat het blad beschadigd in de "extra beschermende" verpakking (met houten planken etc).De techniekers zeiden dat het niet anders kan dan, dat dit voor het inpakken al beschadigd was. Al jullie techniekers melden ook dat ik niet de enige ben waar ze meerdere keren naartoe moeten gaan en waar het fout loopt!Ik heb meerdere keren, een paar dagen voor de afspraak een mail gestuurd ter herinnering om het blad na te kijken en de ontbrekende stukken voor de lade zeker niet te vergeten. Ik kreeg elke keer een bevestiging dat alles in orde was. De techniekers wisten ofwel van niets of het stond wel op hun werkbon, maar ja ze hadden het niet bij. Blijkbaar loopt de communicatie toch ook niet zoals het hoort. Het is normaal ook al helemaal niet aan mij om hiervoor elke keer een herinnering te sturen. En dan nog lukt het niet.Het is niet mijn schuld dat jullie kosten hebben gehad. En reden te meer voor jullie om actie te ondernemen om zowel jullie klanten als jullie zelf tevreden te houden. Misplaatste opmerking ook vind ik. Ik ben bijna 10 verlofdagen kwijt voor niets (had een mooie vakantie kunnen zijn). En elke keer alles verhuizen, oprit regelen (die niet alleen van mij is) en gewacht met schilderen etc omdat ze binnen nog moesten zagen en anders alles van meubels etc anders helemaal volhangt!Ik heb buiten bij de laatste afspraak voor de lade, elke andere keer dat ze langs geweest zijn voor niets, zelf een week of twee na het bezoek contact moeten opnemen omdat er van jullie geen gehoor kwam. Er werd op een eerdere klacht (ook via testaankoop 21/09/2023) niet gereageerd. Ik heb 08/11 rechtstreeks via mail aan Jerica gevraagd of ik via haar klacht kon indienen. Zij ging ermee hogerhand gaan. Tot op heden niets meer van gehoord. Wij zijn meerdere keren ter plaatse geweest in Lier om ons ongenoegen mede te delen.Er kwam uit jullie eigen initiatief niets om ons toch op zijn minst een beetje tevreden proberen te houden.Ik ben echt geen moeilijk mens en naar mijn mening heb ik dan ook meer dan genoeg geduld gehad. De kookpottenset is het minste wat jullie kunnen doen. Je mag dit meegeven met de technieker. Benieuwd of hij ze 13/02 bij zal hebben.Jammer dat het zo via deze weg moet. Normaal gezien zou een nieuwe keuken kopen een leuke ervaring moeten zijn! Dat is spijtig genoeg totaal niet het geval.MvgJ


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform