Terug

Afwasmachine kapot na 2 jaar en 2 dagen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

S. D.

Naar: VANDEN BORRE

18/07/2025

Geachte , op 10/07/2023 hebben wij een vaatwas gekocht in Vanden Borre van Miele G 5050 SCVI edst . Op 12/07/2025 loopt het water plots uit de vaatwas. Wat blijkt geen garantie meer ? 2 dagen na de garantie. Het is een dure vaatwas dat we kochten. Ik heb nu al 89 euro betaald aan Vandenborre. En er komen nog kosten 81 euro herstellingsmateriaal en werkuren van 50 euro . Alles samen lig ik aan 200 euro. Dit kan toch niet dat de rubber van de deur plots kapot is. Die meneer zei ook dat dit niet zou mogen. Wij zijn zwaar teleurgesteld in Miele en hopen op een compensatie .

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 02 augustus 2025

VANDEN BORRE

Naar: S. D.

04/08/2025

Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht en het vertrouwen in onze producten. Alvast onze excuses voor de late reactie, en hartelijk dank voor uw bericht. Het spijt ons te vernemen dat u ontevreden bent over uw ervaring met uw Miele-toestel en de naservice van VandenBorre. Om uw dossier verder te kunnen behandelen, ontvangen wij graag de volgende documenten van u: • Een kopie van de aankoopfactuur van uw Miele-vaatwasser • De documenten met betrekking tot de uitgevoerde herstelling door VandenBorre (zoals de factuur of het interventieverslag) Zodra wij deze documenten ontvangen, kunnen wij uw situatie verder analyseren en nagaan of we u hierin kunnen ondersteunen. Wij danken u alvast voor uw medewerking en staan tot uw beschikking voor verdere vragen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag. Een fijne dag verder! Vriendelijke groeten, Véronique Service Business Support S.A. MIELE N.V. Z.5. Mollem 480 – 1730 Mollem www.miele.be Consumer 02 451 1616 Dealer 02 451 1500 Professional 02 451 1540

VANDEN BORRE

Naar: S. D.

07/08/2025

Beste klant, Bedankt voor uw bericht. We hebben dit met de nodige aandacht bekeken. We begrijpen dat het nooit aangenaam is om geconfronteerd te worden met onverwachte herstellingskosten. Zoals u weet, is de fabriekswaarborg enkel van toepassing wanneer er sprake is van een technisch defect aan het toestel. Indien schade veroorzaakt werd door externe factoren, valt dit helaas niet onder de garantie. Volgens de werkbon van de technieker van Vandenborre werd vastgesteld dat het deurrubber volledig losgekomen was en vervangen moest worden. Op basis van deze vaststelling kunnen wij uw verzoek tot tussenkomst niet positief beantwoorden. Er werd geen technisch defect vastgesteld aan het toestel; de uitgevoerde herstelling betreft een gebruikersfout. Aangezien de garantie enkel geldt bij technische defecten, kunnen wij jammer genoeg niet tussenkomen in de interventie van Vandenborre. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Veronique Service Business Support Lang verhaal kort: 125 jaar kwaliteit. En bref : 125 ans de qualité. S.A. MIELE N.V. Service Business Support Z.5. Mollem 480 1730 Mollemwww.miele.be shop.miele.be Consumer 02 451 1616 Dealer 02 451 1500 Professional 02 451 1540 From: stephanieandyalextimothy@gmail.com Sent: Monday, August 4, 2025 5:50 PM To: info@miele.be Subject: Re: FW: Afwasmachine kapot na 2 jaar en 2 dagen Geachte ik mocht documenten doorsturen betreft de vaatwas. Herstellingen zijn gebeurd door Vandenborre zie hierbij alle informatie . De rycke stephanie Op ma 4 aug 2025, 16:52 schreef info@miele.be info@miele.be: Beste klant, Hartelijk dank voor uw bericht en het vertrouwen in onze producten. Alvast onze excuses voor de late reactie, en hartelijk dank voor uw bericht. Het spijt ons te vernemen dat u ontevreden bent over uw ervaring met uw Miele-toestel en de naservice van VandenBorre. Om uw dossier verder te kunnen behandelen, ontvangen wij graag de volgende documenten van u: • Een kopie van de aankoopfactuur van uw Miele-vaatwasser • De documenten met betrekking tot de uitgevoerde herstelling door VandenBorre (zoals de factuur of het interventieverslag) Zodra wij deze documenten ontvangen, kunnen wij uw situatie verder analyseren en nagaan of we u hierin kunnen ondersteunen. Wij danken u alvast voor uw medewerking en staan tot uw beschikking voor verdere vragen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag. Een fijne dag verder! Vriendelijke groeten, Véronique Service Business Support S.A. MIELE N.V. Z.5. Mollem 480 – 1730 Mollem www.miele.be Consumer 02 451 1616 Dealer 02 451 1500 Professional 02 451 1540


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform