Terug

Afsluiting rekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. J.

Naar: KBC Verzekering

20/03/2020

Beste, Rond september - oktober 2017 heb ik contact opgenomen met KBC via KBC Live om al mijn producten bij hun bankinstelling af te sluiten. Dit waren een zichtrekening, enkele spaarrekeningen en een prepaidkredietkaart. De reden hiervoor was omdat ik beginnen werken was bij een concurrerend bedrijf. In eerste instantie heeft men mij goed geholpen. Gedurende enkele jaren heb ik geen contact meer gehad met KBC en ging ik er vanuit dat alles in orde was. Dit veranderde eind 2019. In oktober werd ik 25 jaar oud. Blijkbaar bestond de zichtrekening nog steeds. Na mijn 25e verjaardag veranderde dit van een gratis jongerenrekening, naar een rekening waar 2,50 euro beheerskosten werden aangerekend. Begin januari kwam ik dit te weten via een SMS die ik mocht ontvangen waarin ik op de hoogte werd gesteld van een ongeoorloofde debetstand twv 5 euro. Verbouwereerd als ik was heb ik deze 5 euro aangezuiverd en heb ik contact opgenomen met KBC Live. Daar vertelde me me toen dat de rekening niet afgesloten kon worden aangezien er voor januari, het was midden januari, reeds een beheerskost klaarstond om afgerekend te worden, ook al stond er op de rekening nog steeds een nulsaldo vermeld. Toen ik dit meldde, kreeg ik van een andere medewerker daar te horen dat men geen rekening mocht afsluiten via KBC Live, enkel via het agentschap. Dit leek me straf aangezien dit enkele jaren eerder wel allemaal mogelijk was. Ik begrijp dat dit vergeten kan zijn geweest destijds, aangezien al de rest (waaronder mijn bankkaart van die rekening) wel afgesloten kon worden. Uiteindelijk zag ik me genoodzaakt om via mijn bedrijf een bankoverstapdienst aan te vragen. Hierop werd me als reactie een weigeringsbrief verzonden, en kreeg ik opnieuw de vraag om contact op te nemen met mijn bankagentschap. Ik trachtte aan te melden op KBC Mobile, lukte dit niet meer. De periode voor de bankoverstapdienst kon dit wel nog. Opnieuw stelde ik me veel vragen, en wekte dit veel frustraties op, maar om eindelijk van de rekening af te geraken, stuurde ik een mail naar het agentschap en schreef ik alvast opnieuw 2,50 euro over naar de rekening. Op mijn mails naar het agentschap kreeg ik geen reactie. Enkele dagen later reageerde ik nog eens op een voorgaande gesprek in KBC Live om te melden dat ik de beheerskosten nogmaals had betaald en om de bankoverstapdienst uit te voeren zoals gevraagd. Opnieuw kreeg ik hier op geen reactie. Mij lijkt dat ik nog zeer geduldig en flexibel ben geweest. Nu ben ik echter reeds 7,50 euro kwijt aan een rekening die ik al jaren niet wens, en zal ik vermoedelijk binnenkort opnieuw bericht krijgen van een ongeoorloofde debetstand. Graag had ik dat de rekening eindelijk wordt afgesloten en dat ik deze beheerskosten terugbetaald krijg.

Berichten (1)

KBC Verzekering

Naar: C. J.

23/03/2020

ConfidentialGeachte, Via uw dienst ontvingen we op 20/03 de klacht van Jorssen Caroline. KBC klachtenmanagement zal ze behandelen en Jorssen Caroline een antwoord bezorgen.We vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groeten, KBC-Klachtenmanagement Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform