Terug

Afsluiten GSM netwerk pers GSM-nr. is na 5 dagen nog niet gebeurd!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Wijziging van leverancier

Klacht

J. V.

Naar: Telenet

27/08/2025

Ik heb recent de GSM nummers van ons gezin bij Telenet overgezet naar abonnement bij BASE. Mijn telefoonnr./ sim-activatie bij Base is na 5 dagen nog steeds niet rond omdat het Telenet netwerk maar niet wordt afgesloten! Hierdoor kan ik de verdere stappen om mijn nieuwe sim-kaart van Base te activeren niet vervolledigen. Hiervoor heb ik reeds 3 dagen achter elkaar met Base getelefoneerd en telkens wordt verzekerd dat dit binnen max. 24 u in orde komt. Vandaag heb ik 3 x getelefoneerd naar Base en na lang wachten werd er uiteindelijk opgenomen door medewerker maar onmiddellijk werd de verbinding telkens verbroken... Gisteren was het overzetten (wegvallen van Telenet netwerk) binnen het kwartier in orde bij de andere gezinsleden maar bij mij nog steeds niet... Toen ik vandaag ook nog Telenet contacteerde sprak men van dat kan wel week/ lang duren maar echte termijn kon men niet zeggen... ECHTER: De reden van overstap naar Base is een lopende aanvraag voor Sociaal Tarief internet+ TV: zolang mijn GSM nr. niet is overgezet naar Base kan ik deze omschakeling van huidig abonnement niet starten! Van Base kreeg ik te horen dat dit max 24 uur duurt (afsluiten netwerk vorige provider) en een andere x max 2u... Ik heb de indruk dat Telenet omwille van de overstap naar een veel goedkopere formule dit bewust op de lange baan schuift!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform