Geachte mevrouw/heer,
Op 28 april 2025 ben ik op de luchthaven Valencia aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. FR1686 naar Brussel Charleroi met uw maatschappij.
Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. De originele vlucht zou vertrekken om 19u10 en werd meerdere malen verlaat. Omstreeks 21u kregen we te horen dat de vlucht werd afgeschaft en dat we zelf een oplossing moesten zoeken en alle betaalbewijzen dienden bij te houden. We boekten een hotel en een nieuwe vlucht daags nadien op aanraden van de medewerker van Ryanair. Omdat er die dag geen vluchten naar Brussel Charleroi vertrokken, boekte we zelf een nieuwe vlucht naar Eindhoven.
Ondanks eerdere berichten dat de vlucht was afgeschaft, kregen we in de nacht van 28 april omstreeks 1u een email met de melding dat de vlucht zou worden omgeleid naar Brussel (ipv Brussel Charleroi).
Op aangeven van jullie hadden we echter al een nieuwe vlucht geboekt. Jullie communicatie lieten ten wensen over. Zowel de nieuwe vluchten (283 EUR), hotelkosten (85 EUR) en overige kosten van trein, ontbijt en verlengen parking Charleroi ( EUR) werden gemaakt.
Uiteindelijk vertrok de originele vlucht om 9u en kwamen we aan op de luchthaven van Brussel in plaats van die van Charleroi. Dit bovendien met een vertraging van ongeveer 14 uur.
Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van
- 250€ per passagier (onder 1500 km)
boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 708,15 EUR. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Boekingsbewijs vlucht Ryanair
• Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten