Terug

Afrekeningsfactuur.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. F.

Naar: ELEGANT

30/04/2024

Beste,Wij stappen 1/12 over van Engie naar Elgant na een telefoon met reclame voor een voordelig tarief. Er wordt ons enen voorstel gedaan van +/- 350 euro (vast tarief). De eerste factuur krijg ik een bedrag van 588,62 euro voorgeschoteld. Ik neem contact op met Elegant en zij zeggen mij “oooo ja dat is veel te veel, we maken een creditnota en uw volgend factuur is dan 374,64 euro”. Mijn vertrouwen is compleet weg dus ik verander opnieuw van leverancier. Na twee voorschot facturen krijg ik nu een afrekening van 425,16 euro. Ik ga hier nee akkoord. Ik heb contact gehad met Elegant antwoord dat is omdat uw maar twee maanden klant bent geweest. Dit klopt toch niet. Graag had ik uw hulp hiervoor gekregen. Alvast bedankt Caroline

Berichten (6)

ELEGANT

Naar: C. F.

02/05/2024

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen voor cliente Peter Dewit.Bij het nakijken van het contract zie ik dat naar aanleiding van eentelefoon gesprek met onze diensten en meneer Dewit het voorschotfactuurwerd gewijzigd.Hier dient meneer rekening te houden dat een eerst voorschotfactuur altijdafwijkend kan zijn, zeker als deze in de winterperiode valt.Aangezien het contract vroegtijdig werd stopgezet werd er eeneindafrekening opgemaakt met alleen winterperiode waardoor dit een betaalfactuur is.Indien deze afrekening over een periode van 12 maanden was berekend dan wasdit een ander bedrag geweest en misschien ook een bedrag in het voordeel ofeen quasi 0 saldo.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé

C. F.

Naar: ELEGANT

13/05/2024

Ik vecht dit factuur nog steeds aan.

C. F.

Naar: ELEGANT

26/05/2024

Wat gaat hier nu verder mee gebeuren? Gelieve mij te contacteren.

ELEGANT

Naar: C. F.

31/05/2024

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent het contract voor Zoot 5 te Rilaar.Ik begrijp dat dit vervelend is, deze afrekening kan altijd in 6 schijven betaald worden. Als de klant dit wenst laat ons dit dan zeker tijdig weten zodat wij dit kunnen opmaken.Zoals eerder aangegeven omtrent de eindafrekening voor de periode van 01/12/2023 - 01/03/2024 met een bedrag van 425,16 euro te betalen aan Elegant.Werd deze factuur opgemaakt voor alleen de winterperiode met verbruiksgegevens die zelf zijn doorgegeven van de klant naar Fluvius.Voor elektriciteit een verbruik van:Piek: 1191 kWhDal: 1142 kWhVoor aardgas was er een verbruik van:10538 kWh.Als deze afrekening was opgemaakt voor een periode van 12 maanden dan zou dit een andere uitkomst geweest zijn dan de eindafrekening voor een periode van 4 maanden.In bijlage kan u de eindafrekening terugvinden zodat u dit kan nakijken met de klant.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijne dag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerderElegantKleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- éééé

C. F.

Naar: ELEGANT

31/05/2024

Dit klopt niet!!!!! We zijn meermaal gewijzigd van energieleverancier dit is ons nog nooit overkomen. Ik wens een herberekening!!!! Wat u insinueert dat wij dit bedrag niet kunnen betalen zegt veel over u en uw bedrijf. Het is van in het begin misgelopen met valse belofte.

ELEGANT

Naar: C. F.

31/05/2024

Beste,Onze excuses voor het misverstand. Met het voorstel voor eenafbetalingsplan bedoelden wij geenszins dat u moeilijkheden ondervindt bijhet betalen van de factuur.Wij begrijpen dat het onverwacht kan zijn om een eindafrekening voor viermaanden te ontvangen met een te betalen bedrag. Het is echter belangrijk omrekening te houden met het daadwerkelijke verbruik gedurende deze periode.Ons voorstel voor een afbetalingsplan was bedoeld als een hulpmiddel enniet als een suggestie dat er betalingsproblemen zijn. Wij betreuren hetdat dit een negatieve indruk heeft gewekt, dit was absoluut niet onzeintentie.Uw eerste voorschotfactuur wordt opgesteld volgens de richtlijnen van denetbeheerder, gebaseerd op het gemiddelde verbruik van de afgelopen driejaar op het betreffende adres. De jaarlijkse meteropname vindt plaats inmei, en hier is geen rekening mee gehouden, waardoor uw geschattejaarverbruik is berekend over een periode van vijf maanden in plaats vantwaalf maanden. Dit zijn factoren die van invloed zijn op de opmaak van uwvoorschotfactuur.Wij begrijpen dat u hiervan niet op de hoogte was. We hebben dezeinformatie doorgegeven aan onze verkooppartners zodat zij hier in detoekomst rekening mee kunnen houden en dit ook duidelijk aan klantencommuniceren om dergelijke situaties te voorkomen.Onze oprechte excuses voor de minder goede ervaring die u heeft gehad metonze diensten. Wij doen er alles aan om uw contract op correcte wijze af tesluiten.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform