Terug

Afrekening verwarming met nieuwe meters erg hoog

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. J.

Naar: ISTA

24/08/2020

Beste, In 05/2020 hebben we onze (gebouw met 3 app.) afrekening ontvangen voor 2019 (02/2019-12/2019. Dit is de 1ste afrekening met de nieuw geplaatste meters (plaatsing 02/19). Mijn Afrek.(een appartement van 75m²) is heel erg hoog betreffende de andere app. en vorige jaren (is verdubbeld). Op 3-4 maanden tijd zit ik op 1.123€ verwarmingskosten waarvan 655,96€ enkel met de radiator in mijn salon/keuken (dus +-35m²). Meeste verbruik aangeduid was in de laatste kwartaal van 2019 (verbruik gemeten met de nieuwe meters dus). Als ik op het platform ga kijken, zie ik dat voor 2020 ik ook al op 768,95€ zit (Salon/keuken) voor de 1ste kwartaal (meeste verbruik Jan-Maart) van 2020. Dus ik zou volgens de nieuwe meters 1.424€ verbruiken met 1 radiator (Salon/keuken) op 6-7 maanden tijd. Nogmaals ik heb een app. van 75m² en we praten enkel over salon/keuken gedeelte.Wetende dat ik enkel s'avonds vervarm omdat ik overdag werk. Ik ben laat thuis en verwarming gaat automatisch uit om 23h en aan om 6h.Enkel tijdens weekends en verlofdagen ga ik ook in de dag verwarmen. In totaal voor een jaar zou ik dus 2.200€ verwarmingskosten hebben voor heel appartement van 75m².Zowel ik als de beheerder van dit gebouw vinden dit abnormaal hoog en we vragen ons af of er geen probleem is met de nieuwe meter in mijn salon. Zeker zo'n hoge verbruik de laatste jaren niet gezien is.Ik weet dat verwarmen een luxe is, maar niet in deze maten.* 27/05 - Wij (Beheerder en ik) hebben gebeld naar ISTA - Ticket werd aangemaakt en ze gaan me terugbellen.* 9/06 - Ik bel weer want geen nieuws, ze vragen om een mail te sturen. Heb ik dezelfde dag gedaan met de uitleg dat deze hoge bedragen zijn en reden waarom ik dit vind (ik ben amper thuis enz).Ter info- ISTA verbindt u nooit door naar de bevoegde afdeling. Zij moeten contact met u nemen.* 1/07 - Ik stuur weer een mail want nog altijd geen feedback.* 17/07 - Beheerder van het gebouw stuurt een mail naar ISTA met dezelfde klacht.*17/7 Ik bel nogmaals naar ISTA - persoon aan de lijn zegt dat dit niet normaal is dat dit zo lang duurt en gaat persoonlijk vragen aan bevoegde departement om mijn ticket te behandelen.We zijn ondertussen 2 maanden verder van 1ste telefoon.22/7 - ik krijg een mail van ISTA met als simpele antw. 'Wij ontvangen de meters 100%, u kunt zelf uw verbruik in de gaten houden. U verbruikt meer dan de andere waardoor u meer betaald.ISTA bekijkt het probleem dus helemaal niet, zolang zij 'connectie' hebben met de meters is er voor hen geen probleem. Ook als het nieuwe meters zijn en er ineens hogere verbruik is gaan ze het probleem niet bekijken.Nogmaals, van de 3 appartementen (waarvan 2 met exact dezelfde opp.) ben ik degene die niet veel thuis is in de week en mijn app. heeft een dubbele isolatie maar toch ik zou meer verbruiken.22/7 - Ik stuur beantw. de mail van ISTA en schrijf dat dit helemaal geen antwoord is op mijn vraag en probleem en dat ik graag zou hebben dat ze mij terug bellen zodat ik alles (zoals in deze mail) kan uitleggen.28/7 - Beheerd stuurt nogmaals een mail (zonder mijn weten).31/7 - Ik bel terug naar ISTA met de uitleg dat ik gevraagd heb om mij te bellen aangezien de persoon mij helemaal niet heeft geholpen of mijn uitleg en probleem niet heeft bekeken. Durft de persoon aan de lijn tegen mij te zeggen: Mevrouw haar (de persoon van ISTA die mij de mail had gestuurd) antwoordt is maar een week geleden u moet GEDULD hebben.Geduld? We zijn ondertussen al 2 maanden en een week verder! Maar ik moet geduld hebben..20/08- Nog steeds geen telefoon van ISTA - Ik stuur terug een mail naar de Mevrouw die mij een mail had gestuurd om te vragen om terug te bellen.Conclusie, we zijn vandaag 24/08 ik heb nog steeds geen enkele telefoon gehad of hulp gehad van ISTA. Ik begrijp dat deze huidige werkomstandigheden (thuiswerk) vertraging kan meebrengen maar we zijn nu een dikke 3maanden verder. Dit is echt wel onaanvaardbaar dat ISTA helemaal geen moeite doet om mij te bellen en een oplossing te vinden. Maar de factuur zal wel betaald moeten worden.Jennifer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform