Terug

Afrekening verwarming 2018-2019

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. A.

Naar: Techem

28/05/2020

Voor 2018-2019 heb ik een factuur ontvangen van over 2000 EUR, en dit voor het verbruik van warmte voor 1 slaapkamer. Mijn vermoeden is dat de oude verwarmingssyteem (éénpijpleiding sytemen) in feite niet compatibel is met de manier van registratie van eenheden door de digitale warmtemeters. Het meet namelijk telkens weer extra eenheden op voor het verbruik van de buren omdat de verwarming door hetzelfde systeem gaat. Er zijn ook andere factoren maar dat zijn factoren buiten Techem. Techem wijst op de verantwoordelijkheid van de gebouwbeheerder, ergens volkomen terecht, maar Techem heeft zelf ook verantwoordelijkheid om te erkennen als de digitale warmtemeters niet compatibel is met alle verwarmingssytem. Laat het duidelijk zijn mijn huisbaas heeft hier de grootste verantwoordelijkheid in, maar Techem zou klanten bij de plaatsing van de digitale meters beter informeren over de beperkingen van het systeem. Voor de rest heel behulpzame team bij het geven van de uitleg & informatie. Ik heb deze klacht geplaats eerder om het publiek te informeren dat digitale warmtemeters niet altijd compatibel zijn met alle type verwarminssytemen. Als je éénpijpsysteem hebt dan de gergistreerde eenheden niet altijd kloppen. Het is beter een ander manier van warmteregistratie te zoeken.

Berichten (1)

Techem

Naar: A. A.

24/06/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform