Geachte,Op 3 juli heb ik online mijn verhuis gemeld, zoals jullie vragen dit te doen, Het vorige contract van de huurder was nog niet afgesloten, zag ik, Op 06/07 probeer ik jullie telefonisch te bereiken, De lijn wordt door jullie verbroken door te lange wachttijden, Diezelfde avond op 06/07/2023 heb ik het contact formulier ingevuld met de vraag wat ik moest ondernemen, Ik kreeg direct de bevestigingsmail terug, Op 13 juli ontvang ik een mail dat mijn vraag naar een tweede lijn is doorgestuurd,24/07/2023 telefonisch contact met een onvriendelijke medewerkster, Haar oplossing was per post het overnamedocument opsturen, De dag erna heb ik het document met een brief naar Engie verstuurd,Geen reactie15/08/2023 telefonisch contact met een behulpzame medewerkster die mijn dossier ging doorsturen naar een speciale dienst,27/09/2023 krijg ik een afrekening van de gas op mijn naam voor de periode van 23/10/2022 tot 31/05/2022, Ik ben pas verhuisd op 01/07/2023, Deze afrekening is van de vorige huurder vermits ik niet op dit adres woonde in 2022,28/09/2023 opnieuw telefonisch contact om het probleem uit te leggen ook van de foute afrekening op mijn naamDit moest naar een speciale dienst gaan, Nogmaals,Ik vroeg uitdrukkelijk of ik nog iets moest ondernemen en het antwoord was, ' dit is nu ons probleem en jij hoeft niets meer te doen',05/10/2023 telefonisch contact opgenomen, Mijn dossier ging nogmaals naar een speciale dienst gestuurd worden, 15/11/2023 krijg ik de afrekening van de elektriciteit van oktober 2022 tot december 2022, In die periode niet woonachtig op dit adres,Ik kijk op mijn klantenzone en zie dat mijn maandelijks voorschot die ik betaald heb voor novemberin mindering is gebracht van de afrekening van de gas, die niet van mij is, en dat ik mijn voorschot nog moet betalen,16/11/2023 telefonisch contact met jullie, Ik krijg een medewerker aan de lijn die mij de les begint te spellen en zegt dat ieder betaling die ik doe eerst van de afrekening gaat gaan, Dus ik word verplicht dit te betalen, Volgens hem ben ik verantwoordelijk voor de vorige huurder die zijn contact niet heeft afgesloten, Ik zeg hem na minuten lang naar zijn uitleg te hebben geluisterd dat ik best een advocaat neem waarop hij ja antwoord want wij kunnen niets voor jou doen,16/11/2023 een half uur later bel ik terug, Ik wil na 37 jaar klant te zijn bij Electrabel/Engie zo niet behandeld worden,Ik krijg een vriendelijke medewerkester aan de lijn die mij doorverbind met de facturatie, De mevrouw van de facturatie ging alles nakijken en het rechtzetten en ging mijn dossier met spoed doorsturen naar de speciale dienst, De dag erna krijg ik de het bewijs van de geannuleerde afrekening van de elektriciteit alsook een nieuwe afrekening voor de periode van januari 2023 tot maart 2023, Weer een afrekening voor een periode dat ik op dit adres niet woonachtig was,20/11/2023 klacht ingediend bij de klachtendienst van Engie via een aangetekend schrijven. Nog geen reactie.