Terug

Afrekening tgv plaatsing digitale meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. G.

Naar: Mega

07/12/2020

Beste,Nav de plaatsing van de nieuwe digitale meter, ontving ik zojuist een afrekening. Hierdoor wordt dus het feit dat ik deze zomer overschot geboekt heb op 0 afgerekend (overschot zonnepanelen) na een jaar van 8 maanden. Jaarafrekening moet pas gebeuren na 12 maanden lijkt me!Ik heb ook geantwoord op de mail met de jaarafrekenoing om een creditering te vragen.Mvg,Raf

Berichten (3)

Mega

Naar: R. G.

10/12/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Afrekening tgv plaatsing digitale meter - (CPTBE01124410-83)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 7 dec. 2020 18:26 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3Q4R22-7EY9] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3Q4R22-7EY9]

Mega

Naar: R. G.

14/12/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Afrekening tgv plaatsing digitale meter - (CPTBE01124410-83)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 11 dec. 2020 16:10 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVGZ7-53D8] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVGZ7-53D8]

Mega

Naar: R. G.

08/01/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 8 jan. 2021 08:32 CET_Beste meneer Gabriels,__Bij het plaatsen van een digitale meter volgt inderdaad een bijkomende afrekening.Dit betekent echter niet dat dit in uw nadeel is._ _De netbeheerder noteert bij de plaatsing uw meterstand. U krijgt hiervan een overzicht. Fluvius stuurt deze meterstand door naar ons als uw leverancier. Als de vervanging van de meter gebeurt in opdracht van Fluvius, dan zal u geen tussentijdse factuur ontvangen, of een factuur met een 0-verbruik. U verliest uw eventueel productieoverschot niet. Vervolgens zal het eindsaldo van uw oude meter verrekend worden met het saldo van uw digitale meter . Dit kan naar aanleiding van de jaarlijkse meteropname of bv. een leverancierswissel - de 'normale' afrekeningen.__Meer informatie vindt u op de VREG: s:www.vreg.be/nl/de-digitale-meter-bij-zonnepaneleneigenaars of de website van Fluvius: s:www.fluvius.be/nl/thema/meters-en-meterstanden/digitale-meter/digitale-meters-en-zonnepanelen-dit-moet-je-weten.__Als 'startmeterstand' van de digitale meter (met andere woorden de startmeterstand van een volgende afrekening) staat een negatieve opbrengst stand van -5731 kWh klaar (genoteerd als 994273).Dit betekent dat er een tegoed is van 5731 kWh opbrengst. Dit kan u navragen bij de netbeheerder of mogelijks raadplegen op uw Fluvius-portaal.De facturatie is dus correct en er is geen nadeel voor u.__Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.__We wensen u nog een prettige dag verder.__Met vriendelijke groeten,__Tom__✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons_--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZVGZ7-53D8]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform