Terug

Afrekening Mega elektriek met sociaal tarief

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Mega

25/04/2024

Mega bied ons sociaal tarief aan en nadien krijgen we een afrekening die zeker niet te voorzien is , we hebben zelf nog geen meterstanden moeten doorgeven , ze berekenen dus de afrekening naar hun denken. Waarom betalen we dan een sociaal tarief , als wij beide op invaliditeit staan ?

Berichten (5)

Mega

Naar: P. V.

02/05/2024

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper.Beste meneer Van Den Broecke,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.We kunnen zien dat u inderdaad van het sociaal tarief en dat dit sociaal tarief ook correct toegepast wordt in jouw dossier.Zo kan je ook op de afrekeningen 2240154451 2240164185 waarnemen dat ook hier het sociaal tarief correct verrekend werd.De meterstanden die gebruikt werden voor de opmaak van deze afrekeningsfacturen zijn gelezen meterstanden die wij doorkregen van de netbeheerder.Aangezien deze meterstanden gelezen werden door uw netbeheerder gaan we ervan uit dat deze correct zijn, gelezen meterstanden worden ofwel uitgelezen vanop afstand doormiddel van telelezing bij een digitale meter of er komt een medewerker van de netbeheerder langs om de meterstanden te noteren bij een analoge meter.Aangezien de meterstanden correct zijn is ook het verbruik dat aangerekend wordt op deze afrekeningen correct.Wanneer ik de afrekeningen bekijk en kijk naar uw historische verbruik van de afgelopen 3 jaar stel ik vast dat het verbruik van het afgelopen jaar een stijging betrof.Hier onderstaand toon ik u via een grafiek een overzicht van uw historische verbruik.Aardgas:Elektriciteit:Omwille van uw stijgende verbruik het afgelopen jaar bleek uw voorschotbedrag van Eur57,00 helaas te laag te liggen om uw verbruik van aardgas en elektriciteit te kunnen dekken desondanks de toepassing van het sociaal tarief.Ik hoop u via deze weg aangetoond te kunnen hebben van waar het op te leggen bedrag op uw afrekeningsfacturen vandaan komt.Uiteraard begrijpen we dat het om een aanzienlijk bedrag gaat en kunnen we vaststellen dat er reeds een aanvraag tot afbetaling voor u ingediend werd bij onze achterliggende dienst zodat u het totale bedrag in een termijn van 4 maanden kan afbetalen.Zodra deze aanvraag behandeld werd door onze achterliggende dienst zal u hiervan ook nog een mail ontvangen ter bevestiging.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsimage.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/tVn48ORhRMysGXBe3BI9LgrNs/?name=image.png image.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/cZMsggs8G6pcfYuj6D97rC5WJ/?name=image.png Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[LJ6KZX-DW6GW]

P. V.

Naar: Mega

02/05/2024

merci voor de feedback.het bedrag van meer dan 300euro per maand inkorten is voor ons nog veel te veel hoor.we komen nu al niet meer rond met de rekningen die we moeten betalen.indien mogelijk zouden we dit graag naar maximum 150 per maand brengen om in te korten.wij zijn anders genoodzaakt naar een ocmw te stappen om een regeling te treffen en dit willen wen vermijden.mvg

Mega

Naar: P. V.

03/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 3 mei 2024 10:15 CESTBeste,We hebben uw klacht via Test-aankoop goed ontvangen.U hoeft geen meterstanden door te geven aangezien u over een digitale meter beschikt. De netbeheerder leest de meterstanden uit en op basis daarvan wordt een afrekening opgemaakt voor het verbruik in kwestie.Wat de afrekening in kwestie betreft, is er zeer veel verbruik opgemeten. Uw voorschot bedroeg ook net geen 60 euro, hetgeen (zelfs met sociaal tarief) zeer laag is in de huidige marktsituatie.Een verhoging van het voorschot naar 150 euro zal al zeker helpen voor de afrekening van volgend jaar. Bovendien kunnen we een betaalplan afspreken voor de huidige afrekeningen indien gewenst.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/PCt7PHVbQMvFf77zEZSZOh1zi/?name=inline953409508.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[V5DWXZ-MJ0N5]

P. V.

Naar: Mega

03/05/2024

hallo.mijn vorig antwoordt was een afbetaling van 150 per maand ipv in 4x het volledige bedrag.dit is veel te hoog om maandelijks af te betaling hoor.graag dus een afbetalingsplan van 150per maand ipv 300 mvg

Mega

Naar: P. V.

07/05/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 7 mei 2024 12:28 CESTBeste meneer Van Den Broecke,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.Ik heb een nieuwe aanvraag tot afbetaling voor u ingediend bij onze achterliggende dienst, in deze nieuwe aanvraag heb ik gevraagd het totale bedrag van Eur1487,14 te spreiden over 10 maanden met telkens een betaling van +/- Eur148,71.Onze achterliggende dienst zal je op de hoogte stellen van het resultaat zodra deze aanvraag verwerkt werd.In afwachting van verwerking zullen de openstaande facturen on hold komen te staan.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LJD5E1-0JM1J]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform