Terug

Afrekening factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Engie

30/12/2022

Beste,U rekent gas aan voor periode mei tot begin november 2022 terwijl wij in die periode 0 kwh verbruiken (enkel verwarming op gas, Wij gebruiken geen gas voor koken of andere). Ons vast contract eindigde op 19 mei en aangezien wij op hoogte zijn van de stijgende prijzen hebben we tijdens die periode anders verwarmd. Niettegenstaande worden en een aantal kwh berekend aan de nieuwe hoge prijzen van het variabele contract. Dit is onjuist aangezien we geen kwh gas binnen deze periode hebben verbruikt (de ketel stond uit). Wat voor zin heeft het voor ons gehad om 0 te verbruiken indien u zomaar kwh ’schat’ en duur doorrekend om te gaan besparen? Bovendien rekent u 1322 euro voorschot aan voor de periode tussen meter opname en factuur datum? Mijn afrekening bedraagt op die manier meer dan 4000 euro! Ik heb reeds klacht ingediend bij Engie en indien geen overeenkomst, onderneem ik gerechtelijke stappen want dit zijn in mijn ogen mafiapraktijken waardoor heel veel mensen in zware financiële problemen door komen

Berichten (7)

Engie

Naar: K. V.

03/01/2023

Beste heer Vanderbeke,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 30 december 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. V.

Naar: Engie

21/01/2023

Beste, Ik heb een antwoord ontvangen van Engie maar enkel klacht 2 werd aangepast (voorschotfactuur voor periode tussen meteropname en factuurdatum). Heb reeds via berichten op site Engie gereageerd dat ik nog steeds de eindfactuur betwist. Er is 0 kwh gas afgenomen tijdens de periode eind mei tot begin november 2022 aangezien de verwarmingsketel uit stond en wij geen gas verbruiken voor andere doeleinden. Ons totaal aantal kwh gas werd dus verbruikt ’voor’ mei 2022 en ik blijf weigeren om dit gas aan de prijs van variabel contract te betalen. Het elektriciteitsverbruik betwist ik niet aangezien nog ik, nog Engie, kan nagaan ’wanneer’ dit verbruik plaatsvond. Wij hebben de ketel van de gas uitgezet om te besparen en nu zouden we toch gas moeten betalen voor die periode? Dit is onaanvaardbaar en onjuist. Waarom gebeurde er geen meteropname bij verandering contract? Is toch simpel en eerlijk?

K. V.

Naar: Engie

02/02/2023

Beste, Mijn laatste schrijven van 21 januari 2023 werd nog steeds niet beantwoord. Graag een antwoord zodat ik kan beslissen of ik een advocaat aanneem of niet om deze slotfactuur te betwisten. Indien u blijft verwachten dat ik kwh betaal die ik - binnen een bepaalde periode (variabel contract) dan verdient dit ook wel media aandacht ...

Engie

Naar: K. V.

06/02/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: zaterdag 21 januari 2023 11:47À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Afrekening factuur - (CPTBE01686341-93)Klacht - Afrekening factuur - (CPTBE01686341-93) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. V.

Naar: Engie

06/02/2023

Beste, Er is geen communicatie meer geweest na 21 januari 2023. Op website ’berichten’ Engie staat ’klacht in behandeling.

Engie

Naar: K. V.

14/02/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: jeudi 2 février 2023 15:57À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Afrekening factuur - (CPTBE01686341-93)Klacht - Afrekening factuur - (CPTBE01686341-93) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. V.

Naar: Engie

14/02/2023

Beste, Het heeft geen zin om opnieuw te antwoorden dat Engie een bepaalde formule ’misbruikt’ om in te schatten hoeveel een klant verbruikte tijdens een bepaalde periode, ik heb het systeem’ en ’de formule’ waar u zich op beroept wel begrepen maar ik ga er niet mee akkoord. Ik weet namelijk dat ik tijdens de periode eind mei/begin november 2022 geen kwh gas heb verbruikt! Ik aanvaard uw berekening met dezelfde formule wel voor de elektriciteit aangezien u en ik het exacte verbruik niet kan kennen omdat u het nalaat om een meteropname te doen bij overschakelen contract. Dit is geen correcte manier van werken waarbij u winsten maakt. Het is inderdaad gemakkelijk geen meteropname te doen en zo werkuren uit te sparen en je nadien te beroepen op de een of andere formule waarbij het altijd in uw voordeel zal uitdraaien. Niettegenstaande dat deze ’formule ’ het u toelaat om ook mijn elektriciteit in uw voordeel te berekenen, betwist ik die niet, ik ben namelijk geen moeilijke mens. Wat gasverbruik betreft, blijft dit een verweer bij mij oproepen omdat ik wel zeker ben dat er geen verbruik was. Dit is in mijn ogen het maken van winsten op een totaal onrechtvaardige manier en ik kan daar niet mee om. Ik heb weinig of geen ervaring met het gerecht maar ga nu toch stappen moeten ondernemen...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform