Terug

Afrekening Elektriciteit nog steeds niet ontvangen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Mega

02/05/2022

Beste, Ik ben bij Mega als leverancier voor aardgas en elektriciteit. Op 31/01/2022 heeft Mega mijn meterstanden (gas & elektriciteit) opgevraagd om de jaarafrekening op te maken. Voor aardgas heb ik deze goed ontvangen op 08/02/2022 maar voor mijn elektriciteit heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Aangezien ik vrij zeker ben dat ik teveel heb betaald voor elektriciteit, wil ik graag het overschot van deze voorschotten gebruiken om mijn jaarafrekening van aardgas ook te betalen, dit geld hebben ze immers al ontvangen. Maar dat kan ik dus niet aangezien ik nog steeds geen idee heb wat de jaarafrekening van mijn elektriciteit is.Ik heb ondertussen al 6 emails gestuurd (eerste mail op 14/03) en 4 keer gebeld naar Mega (eerste keer op 22/02). Op de emails kreeg ik tot 27/04 ronduit geen antwoord en aan de telefoon was telkens hetzelfde antwoord - we hebben een systeemfout en kunnen daardoor jouw afrekening niet verwerken. Dit is trouwens ook wat ze mij in hun laatste mail hebben geantwoord. Zie hier de mail: -------Beste meneer Vandewijer,Bedankt voor je bericht.Er is nog steeds een aanvraag lopende om dit voor jou zo spoedig mogelijk in orde te krijgen. We wachten blijkbaar nog op de laatste informatie om dit voor jou in orde te brengen. Hiervoor vragen we dan ook enkel nog wat geduld. Onze excuses voor het ongemak. Het heeft hier te maken met een systeemprobleem waardoor het voor enkele klanten niet mogelijk is om een afrekening van elektriciteit in orde te brengen.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Pieter---------Dit is nu gewoonweg onaanvaardbaar. We zijn 02/05 en ik heb nog steeds geen flauw idee wat mijn afrekening van elektriciteit is, ik kan dus ook bijgevolg geen keuze maken over het afsluiten van nieuwe contracten of leveranciers die beter bij mijn verbruik en situatie zouden passen. Het is dus goed mogelijk dat ik ondertussen financiële schade hiervan ondervind omdat ik simpelweg nog geen beslissing kan nemen over wat het beste contract voor mij zou zijn zonder deze informatie. Verder hebben ze ook zonder toestemming het vast contract dat ik vorig jaar met hen had lopen, omgezet naar een variabel contract, dat ik ondertussen dus ook al 4 maanden aan het gebruiken ben en het dus goed mogelijk is, dat ik hier een zeer kostelijke afrekening van zal ontvangen. Ik heb Mega vanaf de eerste mail (14/03) ook duidelijk laten weten dat ik weiger voorschotten en facturen te betalen zonder eerst mijn afrekening te ontvangen. Ze hadden natuurlijk ook al zonder toestemming de voorschotten verhoogd, maar die heb ik zelf dan terug aangepast. Ik veronderstel dat mijn frustraties terecht zijn en ik hoop van harte dat Test Aankoop mij hiermee kan verder helpen, want ik krijg simpelweg geen gehoor van Mega omtrent deze kwestie. Ik dank jullie oprecht voor alle hulp en ondersteuning die jullie kunnen bieden. Met vriendelijke groeten, Alexander Vandewijer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform