Terug

afrekening electriciteit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: TotalEnergies

20/12/2023

Beste,Op 1 maart heeft Fluvius een digitale meter bij ons geplaatst. We kregen een afrekening van elektriciteit, data: 16/10/2023, met meterstanden 9 9 7 0 0 3 ,0 - 2 5 8 2 ,7 daluren injectie 6 1 0 ,5 kWh 9 9 7 7 3 5 - 1 4 1 4 ,4 piekuren injectie 1 7 1 5 ,2 kWh . Als er een nieuwe digitale meter geplaatst wordt staan die toch op 00000. Deze cijfers zijn trouwens ook zichtbaar op Fluvius. Ook hebben we zonnepanelen sinds februari 2022. Nu kregen we een afrekening van 2.320,36€. Onmiddellijk hebben we een telefonische klacht neergelegd op het nummer 02/4862200.Op 20/10/2023 om 11u13 33 min.25 secOp 07/11/2023 om 10u53 23 min.40 secOp 21/11/2023 om 9u18 19min.58 secOp 18/12/2023 om 10u54 36min.16 secOp 20/12/2023 om 9u38 8 min.4 sec.Het is niet mogelijk om telefonisch iemand van de boekhouding te spreken. Steeds wordt er meegedeeld dat ze er mee bezig zijn. Duurt het nu echt 2 maanden om een fout van Total Energies zelf, recht te zetten? We blijven herinneringen ontvangen.Gelieve onmiddellijk, een nieuwe factuur/afrekening te maken of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Alvast bedankt voor uw snelle reactie,Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

TotalEnergies

Naar: N. V.

21/12/2023

Referentie: E212026188Beste Natasja Van Den Bulcke,Wij bevestigen de goede ontvangst van uw klacht via Test Aankoop.Bij controle en nazicht van uw meterstanden en afrekeningen, kom ik tot volgende vaststellingen.Conform de geldende regels is het verbruik op uw vorige analoge meter nog niet in rekening gebracht op die meter maar meegenomen naar de eerstvolgende afrekening.Artikel 3.1.52, §1, vierde lid, tweede zin, van het Energiebesluit:Bij de plaatsing van een digitale meter bij bestaande prosumenten wordt het verschil in meterstand ten opzichte van de laatste afrekeningsfactuur ten gevolge van de compensatie verbonden aan de terugdraaiende teller meegenomen naar de eerstvolgende afrekeningsfactuur.In uw geval had u nog een verbruik op uw vorige teller van 2265 kWh op uw dagtarief en 2997 kWh op uw nachttarief.Dit is dan voor de periode op de vorige meter op 0 gezet en meegenomen naar de digitale meter door middel van een administratieve aanpassing van de begin meterstanden.1.8.1 (afname dag) - 997735 (0 - 2265 = 997735)1.8.2 (afname nacht) - 997003 (0 - 2997 = 997003)2.8.1 (injectie dag) - 02.8.2 (injectie nacht) - 0Als u dan deze verbruiken gaat optellen.1.8.1 (afname dag) 2265kWh + 1414,4kWh = 3679,4kWh (zoals u aangerekend werd)1.8.2 (afname nacht) 2997kWh + 2582,7kWh = 5579,7kWh (zoals u aangerekend werd)2.8.1 (injectie dag) 1.715,21 kWh (zoals u vergoed krijgt)2.8.2 (injectie nacht) 610,51 kWh (zoals u vergoed krijgt)Totaal aangerekende afname is 9.259,16 kWh.Totaal vergoede injectie is 2.325,72 kWh.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,KimCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805KgCrT:ref

N. V.

Naar: TotalEnergies

21/12/2023

Beste Kim,In bijlage vindt u de afrekening van 30/08/2022 tot en met 01/03/2023. Volgens mij zijn die meterstanden wel verwerkt. Ons verbruik in 2022 was 4161 en nu zou het 9295 zijn?Kunt u eerst misschien de vorige afrekening, in bijlage controlen aub.mvg Natasja


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform