Beste,Enkele maanden geleden werd ik gecontacteerd door een tussenpersoon om te veranderen van energieleverancier. Op basis van mijn verbruik en de nieuwe tarieven berekende ze een voorschot van 94€ (staat letterlijk in de mail: afgesproken voorschotbedrag: € 47 (elektriciteit) + € 47 (gas) = € 94). Nu krijg ik voor een periode van 3 maand een afrekening van 730€. Daarnaast was er ook een instapvoordeel bij Luminius (je krijgt daarnaast als nieuwe klant 500 kWh gratis elektriciteit, wat overeenstemt met het verbruik van een doorsnee gezin gedurende 2 maanden. Daarbovenop krijg je ook nog eens 1.000 kWh gratis gas.) waar nu niet over gesproken wordt. Het contract is in gegaan begin februari en de tarieven waren (ondanks ik expliciet vast gevraagd had) trimestrieel indexeerbaar. Deze week kreeg ik opnieuw telefoon van deze tussenpersoon om opnieuw over te stappen naar een nieuwe leverancier. Als ik mijn beklag maak over het bovenstaande wordt de telefoon ingelegd en wordt mijn nummer geblokkkeerd daar ik ze niet meer kan bereiken. Het gaat om een brussels nummer en medewerkers met een Nederlands accent. Ik ben overgeschakeld naar Luminus op basis van het door hen aangeboden voorschot en cashback voordeel maar kom duidelijk bedrogen uit. Ik kijk uit naar jullie feedback alvorens ik contact opneem met Luminus.