Terug

Afrekening blijft uit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Luminus

10/08/2023

Beste,Ik wacht sinds 21/06/2023 op mijn jaarlijkse afrekening van gas en elektriciteit.Op deze datum kreeg u de meterstanden van Fluvius door.Uw website vermeldt specifiek dat een afrekening tussen de 4 en 6 weken duurt, maar via dd klantendienst kreeg in te horen tot 8 weken.Dit is onaanvaardbaar, omdat ik dpr het uitblijven van de afrekening mijn maandelijks voorschot ook iet kan aanpassen en deze staat nog steeds op 500€ welk gebasserd is op de extreem hoge energieprijze van afgelopen winter.U blokkeert opzettelijk mijn recht op het aanpassen van mijn maandelijkse voorschotten en int maar al te graag een veel te hoog voorschot.Echter lijkt het mij overduidelijk dat u niet in staat bent tijdig mensen terug te betalen door het uitblijven van de afrekening.Ik wens onmiddellijk mijn afrekening te ontvangen

Berichten (2)

Luminus

Naar: A. C.

12/09/2023

Geachte,U ontving van ons de afrekening en deze werd u ook uitbetaald.Ondertussen hebt u Luminus verlaten wat we uiteraard spijtig vinden.De reden voor de vertraging in de afrekening is het nieuwe dataplatform. Alle energieleveranciers en distributienetbeheerders stapten over naar een nieuw, gezamenlijk dataplatform voor de uitwisseling van klantgegevens (bv. meterstanden, adres, .). Bij die omschakeling kwamen in uitzonderlijke gevallen klanten vast te zitten.Heel concreet betekent dit dat Fluvius de meterstanden wel correct kon ontvangen, maar niet kon doorsturen naar de leveranciers. Daardoor konden we niet tijdig de correcte slotfactuur voor jou opstellen.We begrijpen dat dit zeer vervelend is. Samen met Fluvius werken we hard om dit probleem op te lossen.Onze excuses voor het ongemak.We sluiten bij deze dan ook de klacht af.Met vriendelijke groeten,Loes SchelmansLoes SchelmansQuality Priority+32(0)2289 90 54loes.schelmans.ext@luminus.bewww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

A. C.

Naar: Luminus

18/09/2023

Beste U beweert dat ik afrekening heb ontvangen, maar niks is minder waar. De facturen zijn niet downloadbaar online en ook niet gekregen via post.Tot op heden dus nog steeds niets ontvangen.Er werd wel terugbetaald, maar ik weet niet waarop dit gebaseerd is en ik kan het ook niet nakijken omdat ik nog steeds GEEN factuur heb.Inmiddels wachten we op de afrekening na overstap naar een andere leverancier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform