Beste,Op 2 november 2020 ontvingen wij van uw bank het bericht dat ING over de nodige documenten beschikt voor de vereffening van de tegoeden van onze moeder, Nora Vanpee, overleden op 24 maart 2020. Mijn broer en ik moesten een afspraak maken in het kantoor Brussel Dikke Linde (terwijl mijn moeder eigenlijk klant was, eerst in Huldenberg, daarna in Overijse). Na vergeefse pogingen om telefonisch een afspraak te maken, hebben we eind januari 2021 dan maar online geprobeerd. Het antwoord dat we daar kregen luidde als volgt: Wij bevestigen ontvangst van uw mail. Gezien onze huidige achterstand zou deze met een langere verwerkingstermijn dan gewoonlijk kunnen behandeld worden. We doen het nodige om jullie zo snel mogelijk te antwoorden en aan jullie verzoek te voldoen en we willen jullie vragen geen herinneringen te sturen. Deze verhogen onnodig onze inflow en verhinderen een goeie opvolging van de dossiers. Ik ontving op 2 februari 2021 een bericht van de heer Koen Merens met de boodschap dat hij een mail had gestuurd naar het plaatselijk kantoor met de vraag dringend contact op te nemen met één van ons. Dit is nooit gebeurd!Later ontvingen we bericht dat het kantoor in Brussel Dikke Linde verhuisd was, en dat we ons tot het kantoor in Wemmel moesten richten. Telefonisch een afspraak maken lukte ook in dit kantoor niet. We werden gewoon niet doorverbonden. Dan maar online ... maar dat ging ook al niet!!! Mijn broer en ik hebben dan eind maart, bijna exact twee jaar na het overlijden van onze moeder besloten om de hele rit van Sint-Agatha-Rode (Huldenberg) naar Wemmel te maken. Daar kregen we horen dat alle agenda's bezet waren. Toen ik liet weten dat we al anderhalf jaar wachtten, kregen we botweg te horen dat zij daar niks konden aan doen. Kort daarop heb ik een klacht ingediend, maar ook daar hebben we nooit antwoord op gekregen.Op 2 mei 2022 (anderhalf jaar na de eerste brief) hebben we een mail gestuurd naar nalatenschappen@ing.com, opnieuw met de vraag om ons dossier eindelijk af te handelen. Op 17 mei kregen we uiteindelijk antwoord en de vraag om een foto van onze identiteitskaart en bankkaart per mail te bezorgen. Het dossier zou worden afgehandeld voor eind mei. We zijn ondertussen maandag 13 juni 2022 en er is nog steeds niets gebeurd. Dit sleept ondertussen al meer dan 17 maanden aan.mvgSaskia en Gerbrand Martens