Terug

Afgevallen rolgordijn en voorgeschiedenis.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: HEYTENS

16/07/2020

Het rolgordijn kwam na 2 1/2 jaar (04 06 20)met houder naar beneden, er hing geen kalk aan de plug wat duidt op niet goed vastmaken.We springen er altijd heel voorzichtig mee om.Het rolgordijn is beschadigd door de val.Voorstel: betaal eerst € 59 en we komen langs.Ik deed een bestelling van € 5000 en dan eist men eerst geld vooraleer er langsgekomen wordt.Ik ben 2x langsgeweest in de winkel en heb ook foto's doorgestuurd. Ik werd er met een kluitje in het riet gestuurd: 'de dienst na verkoop zal contact opnemen met u'. Inderdaad, met het voorstel van hierboven. Ik vroeg bedenktijd en belde terug. De man van de dienst na verkoop was al vertrokken en zou mij zelf terugbellen 2 dagen later, hetgeen niet is gebeurd.Ik nam 3x contact met de klantendienst die mij vriendelijk te woord stond.Voorgeschiedenis:In januari 2018 bestel ik gordijnen voor heel de woning die net gerenoveerd is. Een bestelling van €5000.Om te beginnen vraagt men een te hoog voorschot (60%) Voor de levering moest ook het volledige bedrag betaald worden. We vroegen wat er zou gebeuren indien er iets niet in orde bleek met de gordijnen.Antwoord: we lossen die zeker op.Er kwam een onbeschofte man langs om op te meten.Tussen het opmeten en het plaatsen had ik nog enkele vragen en dan werd er steeds gevraagd door de gerante of ik zeker de gordijnen zou ophalen en betalen. Van wantrouwen gesproken.In februari 2018 gebeurde de levering.Wat bleek? Boven het schuifraam kon er niet geboord worden want er zat daar een stalen balk (poutrel).De uitleg van de plaatser: 'Dit kon ik toch niet weten.'Ik zei dat hij toch professioneel gordijnenplaatser was en dat dit toch niet de eerste maal was dat hij gordijnen moest plaatsen boven een schuifraam. De architect is er zelfs bijgekomen. Gevolg: hij boorde 10 cm hoger en dus hangen de reeds betaalde gordijnen te kort. Ik ging naar de winkel en kreeg als antwoord: 'u kunt zelf uw gordijnen verlengen' hetgeen ik uiteraard geweigerd heb.Nu er zich een probleempje voordoet is dit toch het moment om dit debacle enigszins goed te maken maar de gerante gaat verder op de ingeslagen weg.Er werd mij ook gezegd dat de garantieperiode van 2 jaar verstreken is. OK, maar het gaat niet om de kwaliteit van de gordijnen, wel om een ingreep die gebeurd is aan het gebouw, namelijk het bevestigen van een rolsysteem in het plafond bij het raam.

Berichten (3)

HEYTENS

Naar: S. D.

17/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

S. D.

Naar: HEYTENS

21/07/2020

Deze klacht is helemaal niet opgelost.Hetzelfde voorstel wordt herhaald al voor de klacht: eerst €58 betalen en dan komen we kijken.Ik betaal niet voor werken die niet uitgevoerd zijn en zeker niet na de slechte ervaring met de te korte gordijnen die ook vooraf betaald waren. De uitleg van de gerante van Sint-Kruis: 'verleng ze maar zelf' houd ik nog altijd niet voor mogelijk.Tijdens de renovatie van mijn hele woning heeft geen enkele aannemer ook maar 1 euro vooraf gevraagd en het ging om zeer grote sommen.

S. D.

Naar: HEYTENS

11/08/2020

MevrouwUw antwoord is steeds hetzelfde.Ik wens niet te betalen vooraleer er ook maar enig werk is uitgevoerd.Ik verwacht een tegemoetkoming na alle flaters die er gebeurd zijn. ( zie vorige mails)Vriendelijke groeten.Suzanne De Vriese


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform