Terug

Afgeschafte trein Frecciarossa (online geboekt met NMBS International)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: NMBS

14/10/2023

Beste, ik kocht op 24/08/2023 online een treinticket via NMBS International voor het traject Lille Europe naar Verona Puorta Nuova met vertrek op 15/09/2023 om 6h00 en voorzien aankomst op 15/09/2023 om 15h58.De reis had 2 overstappen in Lyon Part Dieu en in Milano Centrale.Toen ik om 9h aankwam in Lyon Part Dieu bleek de trein Frecciarossa 9281 met bestemming Milano Centrale en vertrek om 9h30 geannuleerd te zijn.Als oplossing kreeg ik via de kantoren van SNCF en TRENITALIA een treinrit naar Milaan via Zwitserland met overstappen in Geneve en Zurich.Ik moest evenwel het ticket aankopen bij de SNCF voor de trajecten Lyon-Geneve en Geneve-Zurich respectievelijke voor 24 Euro en 81,80 Euro. En vervolgens zorgde TRENITALIA voor de trajecten Zurich-Milaan en Milaan-Verona. Ik moest niets bijbetalen voor Zurich-Milaan, doch voor het traject Milaan-Verona (per gewone trein) werd mij 12,75 Euro aangerekend.Ik stel NMBS International in gebreke voor het niet melden van de annulatie van het traject Lyon-Milaan ingevolge sluiting van de Fréjus-tunnel door een rotsverzakking enkele dagen na mijn boeking.Ik wens dan ook dat de extra kosten voor deze omgeleide reis door NMBS International aan mij terugbetaald worden.Het totaal bedraagt 118,55 Euro


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform