Terug

AFE Benelux - oplichting - Wat je zelf doet die je meestal beter en kost je geen +- 9000€ na 48m

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: AFE Benelux

15/11/2022

BesteMijn vrouw werd onlangs zelfstandige in bijberoep. Kort daarna werd zij gecontacteerd door afe-benelux. Zij kwamen met een aanbod waarop zij voor “slechts” 159€ per maand reclame voor ons zouden maken op sociale media. Er zou een promovideo worden gemaakt, pushberichten naar bepaalde doelgroepen op verschillende tijdstippen per dag, het contract kon “mondeling gezegd” binnen 3 maand opgezegd worden, wij zouden de vertegenwoordigers altijd telefonisch kunnen bereiken indien vragen of opmerkingen. Bij de eerste mail met een proefversie van de tekst die zij op internet zouden verspreiden bleek dat deze tekst spellingsfouten en Nederlands incorrecte zinnen bevatte. Gezien zij ons het werk van een professioneel team hadden beloofd schrokken wij van het povere resultaat dat we kregen. Voor dit bedrag zou dit niet mogen en we zouden het zelf veel beter kunnen. 159€ werd gezegd all inclusive, gratis opname van video… Blijkt dat er aan de voorkant dan plots 21% bij gekomen is en plots kregen we een eerste factuur van 192€. Wij kregen een proefversie van een video, dit gaat dan over 3 verschillende foto’s met wat tekst dat erop verschijnt en een muziekje op de achtergrond, kortom een PowerPoint van 3 pagina’s…Wij hebben direct na het ontvangen van de proefversie aangetekend laten weten dat wij de samenwerking wilden stopzetten. Er werd nog geen enkel beeldmateriaal, reclamebericht of iets van promotie materiaal gedeeld op het internet. Zij kunnen zich niet vinden in de povere kwaliteit die ze bieden, dus in geval dat wij contractbreuk willen plegen zou ons dit 2925,60€ kosten + 840€ kost voor het maken van de promovideo. En dit terwijl de promovideo “gratis” was. Het vertrouwen werd bij mijn vrouw en mezelf direct verbroken door de slechte schrijfwijze van een zogezegde professioneel. Daar bovenop kregen wij ook in onze mail box een getekende overeenkomst van een andere klant waarin wij alle persoonlijke gegevens van deze persoon te zien kregen. Ik deed hier dan ook melding van aan de klantendienst waarop deze persoon direct in de aanval ging en zei: “mevrouw als we zo gaan beginnen, dan mag ik u eigenlijk al de info die ik tot nu toe gaf niet geven want u bent de zaakvoerder niet, maar uw vrouw.” Ondertussen had ik wel al alle info gekregen maar bon. Nu vandaag na enig onderzoek online blijkt dat deze firma verschillende gerechtelijke processen heeft lopen en gekend staat voor het benaderen van beginnende kleine zelfstandigen. Het enige waar we hulp bij krijgen is het verwijzen van het ene artikel na het andere in de voorwaarden van het contract. We kregen vandaag wel een voorstel voor 1 maand gratis campagne + 1 uur gratis extra filmen, en dit terwijl de video al gratis was en zogezegd mee zit in ons maandelijks bedrag van 159€ wat achteraf dus 192€ blijkt te zijn. Zeer triestig dat zulke bedrijven kleine zelfstandigen direct onderuit halen nog voor ze goed en wel uit de startblokken zijn geraakt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform