Terug

Afbetalings plan - Afsluitingkosten - eindfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. P.

Naar: Luminus

01/07/2024

Geachte Mevrouw, Menheer Luminus heeft een jaarrekening doorgestuurd van 2.293.36€. Ik koos voor een andere provider en ze stuurden me later een afsluiting van ongeveer 2 292 € terug. Ik begrijp niet hoe het mogelijk is om een zo hoog bedrag te factureren in zo'n korte periode. Ik heb een afbetalingsplan op mijn eerste factuur. Ik heb een betalingsschema gevraagd voor die andere factuur, maar ik wou eerst controleren of ons gas en elektriciteit geen verlies hebben. Luminus stuurt de informatie die we nodig hebben om fluvius te contacteren om dit te controleren. Ze geven mij niet de tijd om de volledige factuur naar een gerechtsdeurwaarder te sturen, terwijl we alles zorgvuldig controleren en nodigen doen. Als gevolg hiervan was ik dankbaar voor uw hulp, omdat dit niet echt correct is.

Berichten (2)

Luminus

Naar: A. P.

02/07/2024

Beste,Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht via het klachtenplatform. Eerst en vooral danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/ . Wij helpen u graag verder.Met vriendelijke groeten,LuminusVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: Monday, 1 July 2024 15:00Aan: Priority priority@luminus.beOnderwerp: Afbetalings plan - Afsluitingkosten - eindfactuur‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: A. P.

12/11/2024

Beste meneer Place, Wij komen terug bij u op dit dossier. Ik heb de afrekening nagekeken en zie dat de afrekening van 23/01/2024 ter waarde van €2.427,87 een afrekening van gas is voor de periode 30/03/2022 – 22/06/2023. Deze afrekening van gas had voor 03/08/2023 opgemaakt en verstuurd moeten worden. Dit is echter niet gelukt. Deze werd pas op 23/01/2023 opgemaakt, zie bijlage, m.a.w. 5,5maanden vertraging. Ik heb vandaag een creditnota aangevraagd voor de uitbetaling van €48,-. De opmaak en bijhorende uitbetaling van de creditnota nemen maximum 6 weken in beslag. Wat de slotafrekening betreft, deze loopt voor elektriciteit van 01/07/2023 – 30/04/2024 en voor gas van 23/06/2023 – 30/04/2024. Deze afrekening is opgemaakt met opgenomen meterstanden wat maakt dat deze afrekening correct is. Ik zie dat er ondertussen nog 2.817,86 open staat, wat ook al bij de deurwaarder zit. De slotafrekening, een gedeelte van de vorige afrekening en twee voorschotfacturen. Ik stuur nog een rekeningoverzicht mee zodat u de openstaande bedragen kan nakijken. Als geste wil ik dit openstaande bedrag terughalen van bij de deurwaarder en het in een afbetaalplan gieten van maximaal 24 maanden. Dit komt neer op €117,41 per maand. Indien u hierop wenst in te gaan gelieve mij dit per wederkerende mail te laten weten. Met vriendelijke groeten, Meriam Willems Quality Priority +32(0)2 289 90 54 Meriam.willems@luminus.be www.luminus.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 1 juli 2024 15:00 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Afbetalings plan - Afsluitingkosten - eindfactuur ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform