Mega. Same Connectivity. Just Cheaper.
Beste mevrouw Vanheste,
We hebben jouw klacht via Testaankoop met referentie goed ontvangen.
Ik heb voor jou een nieuw afbetalingsplan opgemaakt, de details staan wat verder in deze mail. Ik had graag eerst nog even wat extra uitleg omtrent de voorschotfactuur 1250819211 (zie bijlage) gegeven.
Het klopt inderdaad dat je sinds 01/05/2025 geen klant meer bent bij Mega, naar aanleiding van een leverancierswissel. Normaal gezien ontvangen wij de melding van een leverancierswissel minstens 21 dagen voor de effectieve datum van overstap, gezien dit de wettelijke minimumtermijn tussen twee leveranciers is. Wij ontvingen de melding van jouw overstap naar een andere leverancier op 25/04/2025, wat veel te laat is voor een overstap die plaats zou vinden op 01/05/2025. Hoe dit is kunnen gebeuren is mij niet duidelijk gezien wij slechts zulke berichten ontvangen. Jouw nieuwe leverancier en/of netbeheerder Fluvius kan jou hier mogelijks meer informatie over geven.
De voorschotfactuur voor de maand mei werd reeds begin april opgemaakt en vervolgens verzonden op 15/04/2025. Aangezien wij op deze datum nog niet wisten dat jij van leverancier ging veranderen is het normaal dat de facturatie nog verder liep. Zoals mijn collega Vera reeds heeft uitgelegd werd deze voorschotfactuur opgenomen in jouw slotfactuur (zie bijlage). Elke opgemaakte voorschotfactuur wordt opgenomen in een afrekening of slotfactuur, of deze factuur nu werd betaald of niet. Indien we de voorschotfactuur voor mei zouden annuleren, wordt het bedrag van deze factuur niet meer in mindering gebracht op de werkelijke kosten van jouw slotfactuur. Jouw slotfactuur zou bijgevolge dan ook een hoger bedrag zijn.
De uiteindelijke balans blijft hoe dan ook gewoon hetzelfde waardoor wij de voorschotfactuur van mei dan ook niet meer annuleren. Belangrijk om te weten is dat er geen verbruik wordt aangerekend voor de maand mei. Je betaalt voor het verbruik tot aan jouw leverancierswissel op 01/05/2025, je bent dus geen verbruiken dubbel aan het betalen. Hopelijk is het zo duidelijk voor jou.
Zoals aan het begin van deze mail vermeld werd, bevestig ik dat we akkoord gaan met een afbetalingsplan voor de factur(en) 1250819211 2250137807 voor een totaal resterend bedrag van €1954.89.
Hieronder kan je het betalingsschema en de voorwaarden terugvinden.
Schema voorwaarden:
- Totaal bedrag: €1954.89
- Aantal schijven: 9
- 1ste schijf te betalen voor: 15/09/2025
- Laatste schijf te betalen voor: 15/05/2026
De andere schijven zijn steeds te betalen voor de 15de van de maand.
Schijf 1: €217.21
Schijf 2: €217.21
Schijf 3: €217.21
Schijf 4: €217.21
Schijf 5: €217.21
Schijf 6: €217.21
Schijf 7: €217.21
Schijf 8: €217.21
Schijf 9: €217.21
Je hebt gekozen om dit afbetalingsplan per overschrijving te betalen. De betalingen kunnen worden uitgevoerd met de volgende gegevens:
Power Online NV (Mega)
Rue Natalis 2 - 4020 Luik
IBAN: BE96 3631 2058 6905
BIC: BBRUBEBB
Mededeling: ME825725
Voorwaarden:
• Er worden geen aparte facturen opgemaakt voor de schijven die je moet betalen.
• Elke creditnota of bedrag in jouw voordeel in je klantendossier zal gebruikt worden op het lopende afbetalingsplan te compenseren.
• Het afbetalingsplan zal dan opnieuw opgesteld worden met aangepast te betalen bedragen. Indien je creditnota groter is dan je afbetalingsplan, zal het resterende bedrag teruggestort worden.
• Indien een factuur waarvoor je een afbetalingsplan hebt aangevraagd via domiciliëring verloopt is het mogelijk dat de betalingsopdracht reeds lopende is. Je bent echter vrij om deze opdracht te weigeren bij de bank.
• Indien een betaling van je afbetalingsplan of een nieuwe opgestelde factuur te laat betaald wordt, zal het afbetalingsplan afgesloten worden. Het openstaande bedrag zal dan verder opgenomen worden in de standaard inningsproces.
• Als jouw afbetalingsplan wordt geannuleerd, kan dit niet opnieuw worden opgestart.
Jouw openstaande saldo blijft ten alle tijden raadpleegbaar op jouw persoonlijke klantenzone myMega.
Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.
Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.
We wensen je nog een prettige dag verder.
Met vriendelijke groeten,
Joris
Team Mega
✉ info@mega.be
☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)
Contacteer ons
Ken je ons ambassadeur-systeem ?
Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.
We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.
Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter
Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège
[Y7KEYY-PVRGK]