Terug

Afbetaling en geen stopzetting contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. V.

Naar: Eneco

24/10/2025

Beste, op 18/08/2025 kreeg ik van jullie een afrekening van 320,14€. Ik had jullie gecontacteerd via de chat voor een afbetaling maar die persoon kon me niet helpen. Ik heb jullie al proberen bellen maar dat lukt blijkbaar ook niet! Op 13/10/2025 heb ik via jullie site contact genomen met jullie en mijn situatie uitgelegd. Op die contactname heb ik nog steeds geen antwoord en we zijn al 12 dagen verder. Nu dacht ik ik zal eens kijken op de site of er al antwoord is en daar zie ik plots staan dat ik zal afgesloten worden in december! 1 ik heb een afbetaling voorgesteld en 2 ik heb nooit gezegd dat ik wens afgesloten te worden! Ik wil U uitdrukkelijk nog eens mijn toestand schetsen en toch nogmaals vragen om een afbetaling te doen in 10x Mijn tussentijdse facturen zijn nu naar 80 gegaan ipv 40 en voor mij is het echt zeer zeer moeilijk om in kortere termijnen af te betalen dan 10 maanden. Ik heb ontzettend veel gezondheidskosten elke maand. Ik ben altijd een juiste betaler geweest bij jullie maar voor mij is elke maand ipv 40€, 120€ al heel veel om te betalen maar dat lukt me nog wel net. Als U geen afbetaling in 10 maanden 40€ aanvaard dan weet ik echt niet waar ik het geld nog moet halen. Ik heb tenminste de wil om het af te betalen en is in korter dan 1j. Ook vraag ik U om in december het contract niet stop te zetten, 1 heb ik daar niet om gevraagd en 2 heb ik zelfs maar 1 herinnering gekregen en al u gecontacteerd maar ben ik nog steeds wachtende op een antwoord van mijn laatste contact. Ik kan nu nog 40€ storten als eerste afbetaling indien U akkoord gaat. Met vriendelijke groeten Van den Brande Sandra

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. V.

03/11/2025

Beste Sandra, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. Uit nazicht zie ik dat mijn collega jou op 24-10-2025 een afbetalingsplan heeft opgemaakt in 6 schijven. Dit is het maximale dat we konden toestaan voor jouw openstaand saldo. Op heden dienen nog volgende schijven betaald te worden: 121001311978 24.10.2025 29.03.2026 52,50 EUR 121001311978 24.10.2025 28.02.2026 52,50 EUR 121001311978 24.10.2025 29.01.2026 52,50 EUR 121001311978 24.10.2025 29.12.2025 52,50 EUR 121001311978 24.10.2025 29.11.2025 52,50 EUR De stopzetting van levering kan spijtig genoeg enkel tegengehouden worden wanneer het volledige openstaande saldo betaald is. Ik zie dat je in tussentijd reeds een nieuw contract hebt getekend bij een andere leverancier. Deze zal je levering overnemen vanaf 4-12-2025. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 24 oktober 2025 0:30 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Afbetaling en geen stopzetting contract ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform